עריקה, בגידה, הרשעה וכליאה

עריקה, בגידה, הרשעה וכליאה

יתכן שהרשעה בערכאה קצת תקלקל את השמחה של המאמינים בפשע, באיבה, בהסתה לשנאה, בלוחמה מתמידה ובסרבנות לפשרה, שהם רעיונות מאוד מסוכנים שבעצם לגמרי נוגדים את חזון המדינה ומצוותה של תורה.

בדרך כלל הציבור לא ממש אוהב עריקה ובגידה, אולי מפני שיש יותר אהדה לנאמנות ויושרה. כזכור לזוכרים ההמומים ולזוכרות המאוכזבות, פעם עורכת הדין אורלי הנאה עזבה בהפתעה כדי לחבור בשקיקה לכנופיה עם כיתבי האשמה. היא נעצה סכין פוליטית בגבו של מי שקידם אותה לתפקידה, קיוותה ללישכה וציפתה לשררה שכנראה הובטחה, אך משום מה הפכה זניחה, שלא לומר זעופה וכעוסה.

נו, טוב. אז הנאשם בשלל כיתבי אשמה הצליח להקריב עוד בנות שאפתניות שהתפתו להבטחות חלולות, תקע בגלגלי הדמוקרטיה מקלות וגם חשף לציבור בוגדות שאינן נאמנות, אלא אולי לשאיפותיהן אישיות.

העריקים והעריקות אולי זכו בעבר למטר נאצות מעליבות והיום קיבלו המון תשבוחות מחמיאות, אבל בשוך הסערה יתברר שהעבריין הסידרתי ניצל גם אותם ואותן למטרות אנוכיות, ונגלה שכל המהומה בעצם לא ביטלה את ההאשמות הפליליות הרבות שיובילו להרשעות, הדחות ובושות.

הממשלה הרעננה הופתעה מהמזימה שנרקמה באישון לילה, אבל היא לא נפלה, לא ויתרה לכנופיה וגם לא נבהלה. למעשה, כל מה שקרה הוא שפוליטיקאית החליטה לשרוף את עתידה כשבחרה לבגוד בחבריה אל מול הפרהסיה בעבור הבטחה למישרה רמה וחברה לנאשם פלילי שקיצו הפוליטי בקרוב יגיע.

הציבור המופתע כנראה יתעשת עד מהרה ואולי יבין שלא ממש כדאי להמליך פושע שיורשע בבית דין. ללא קשר, יש בממשלה כמה קצינים קרביים שלא ממש מוכנים לוותר לעבריינים נכלוליים שמסובכים עד צוואר בהליכים משפטיים.

ציטוט:

גנץ: “ננסה לשמר את הממשלה”. הורוביץ: “האלטרנטיבה פי אלף יותר גרועה”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, אין לממשלה הרעננה סיבה לחשוש מעבריין שיורשע, אפילו אם הוא מתאמץ לגרום לבגידה או לאשלייה של הצלחה כבירה. במציאות, הנאשם נמצא בדרכו לישיבה ארוכה בתא במתקן כליאה, וכל השאר זה בעצם הצגה.

החוק בדמוקרטיה לא קשור לפוליטיקה, ומסיבה זו אין באמת חשיבות גדולה לתעלוליו הנכלוליים של הנאשם בשלל כיתבי אשמה. אולי יש לו תחושה שהציבור לכאורה משתוקק לקבל אותו בחזרה, אבל בית המשפט יסביר לו שהוא טעה.

חזון האומה הוא לביטחון, שוויון ושלום. אין באמת צורך לפחד אם במקרה בא איזה זד ומנסה להסיט אותנו מהמסלול הנכון לציון. למעשה, מי שסוטה מדרך הישר נחשב למבצע עוון.

עיקרה של תורה הוא אהבת הזולת ולא שנאה ולוחמה מתמידה. מי שנואף, גונב, משקר, חומד ומזניח קשישים כנראה לא מבין בכתובים או שסתם אין לו אלוהים. זה קצת מוזר שמאמינות ומאמינים חוברות וחוברים לחוטאים, אבל ככה זה בחיים שבהם לא כל הדברים כשרים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם: הרשעה קצת תפריע לחגיגה. קישור למאמר בשם- המזימה להנדסת התודעה. קישור למאמר בשם- בגידה לא תמנע הרשעה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “עריקה, בגידה, הרשעה וכליאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן