פידיון שבויים ופושע עם אישומים

פידיון שבויים ופושע עם אישומים

כידוע ליודעות וליודעים, פיקוח נפש דוחה שבת, ופידיון שבויים מצדיק תשלום מחירים כואבים.

כל זאת נכון בגלל שאצל היהודים הערך העליון שמעל האחרים הוא קדושת החיים, והם נחשבים יותר חשובים מכל הציווים האחרים. למעשה, אפילו ביום הכיפורים המאמניים מתבקשים קודם כל לעשות שלום עם השכנים, ורק אז לבוא בחיל ורעדה כדי להתפלל למרומים בתיקווה למחילה ורחמים.

מלחמות ומנקמות אפשר להנות אלפי שנים, לא שזה ממש נעים אבל אנשים לפעמים חשים נרגזים או מאוד פגועים. מצד שני, לחטופות ולחטופים אין זמן להמתין עוד ימים רבים. לפי התורה, הצלת חיים הרבה יותר חשובה מנקמה אלימה בכל הרשעים עד לניצחון מוחלט על כל העמלקים, והם רבים.

מי שלא מכבד את העיקרון המוסרי של קדושת החיים לצרכים פוליטיים, אישיים או נכלוליים מראה במעשיו שהוא פושע שלא מאמין באלוהים, לא מכבד חוקים, חושב רק על טובתו שלו, ולא מתחשב באחרים כמצווה בכתובים.

אנשים רעים ואטומים מסוג זה בדרך כלל מסתבכים עד צוואר באישומים פליליים, נחשפים, וזוכים לעונשים קשים בגלל הנזקים שהם גורמים.

ציטוט:

עו”ד מיכאל צור חי את עולם המשא ומתן, גם באירועים ביטחוניים, אך את מה שראה מאז 7 באוקטובר הוא מתקשה לעכל • כעת הוא מספר בריאיון למגזין N12 על מה שהתרחש בחדרי חדרים – ההחלטות שהתקבלו בחיפזון, עסקת החטופים שהייתה יכולה לצאת לפועל ולמה הלחץ הצבאי לא משרת את המטרה הזו • “לא נותנים לעבוד, אין כלום חוץ מהישרדות פוליטית”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, מה שהיה ידוע לפרהסיה כבר יותר מחצי שנה עכשיו נעשה גלוי לפרהסיה ההמומה בגלל כותרת מדהימה. מסתבר שבמקום לפעול להסדרה ורגיעה שתשיב את החטופות והחטופים הבייתה הפושע שבראש הכנופייה עשה ככל יכולתו לא להפסיק את המלחמה לצרכי פוליטיקה. את המחיר הנורא לשגיאה שסותרת את המיצוות מהתורה משלמת האומה כולה, שהפכה לשכולה, אומללה ונטושה כמו בני המשפחה.

הסיכוי היחיד להשיב את המדינה שהוסתה לשנאה אלימה לנתיבה היא לשוב לדרך הברורה שמפורטת במגילה. רק זה יתקן את הסטייה שמסכנת את האומה ובוגדת בחזונה, שהוא לביטחון, שיוויון ובקשה להסדר שלום במזרח התיכון.

אסור להשאיר את הפושע אחראי להובלת האומה בתפקידו בשררה לעוד רגע, שכן במבחן התוצאה הנאשם בשלל תיקים דירדר את העגלה הלאומית אל סף תהום עמוקה.

אם פיקוח נפש דוחה שבת, הרי שחיוני לפעול בכל דרך חוקית אפשרית וללא שום השהייה כדי להושיע את האומה שכבר מספיק סבלה. אוייבינו הרבים מביטים במהומה וכנראה סבורים שהמדינה איבדה את דרכה. גם מסיבה זו יש חובה לתקן את התקלה ולהתארגן למערכה.

גזענות ושנאה כנגד היהודים פעם הובילה למלחמת עולם עם מיליוני נפגעים. אולי כדאי לנטרל איומים לפני שיהייה צורך לטפל בסיכונים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר- כנופייה עבריינית והדמוקרטיה הישראלית. קישור למאמר בשם- חבורת פושעים בינלאומיים. קישור למאמר בשם- הגיע הזמן לטיהור המישכן. קישור למאמר בשם- כסף במיזוודה זו בעייה. קישור למאמר בשם- כיתבי אשמה ופשעי מלחמה. קישור למאמר בשם- הכסף בא מקטאר והסוף הפך מר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

2 thoughts on “פידיון שבויים ופושע עם אישומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן