פיתרון או מדון, אסון ויגון?

פיתרון או מדון, אסון ויגון?

בתום מאמץ שדרש קצת יותר מידי זמן להדחת הנאשם הכזבן, הזגזגן, ההססן והעבריין סוף סוף ניתן לגשת בשלווה רגועה לפיתרונן של כמה בעיות קיומיות נוספות, כדי שאולי קצת יוטב המצב שהוזנח כאן.

לצורך העניין, יתכן שחשוב לנטרל את הסכנה מאיראן, שמתאמצת ככל יכולתה הזדונית, התוקפנית והמרדנית לפתח נשק מסוכן.

אומנם, הפטפטן שסולק מהמשכן המבוצר בבלפור דיבר ללא הרף ובמשך שנים למיקרופונים הסקרניים אודות פחדיו, חרדותיו, דאגותיו, ביעותיו וסיוטיו, אבל זה לא ממש שיפר את המצב. למעשה, ביטול ההסכם הקודם היה מישגה נורא שרק הפך מצב מסוכן לכמעט מאיים.

לטהראן אין יכולת למשוך עוד הרבה זמן, שכן מהדיונים החורקים עימם כבר עולה עשן פוליטי, והוא לא לבן. שתי מדינות בעלות יכולות משמעותיות ומאוד מסוכנות כבר הצהירו בגלוי שהן ישימו לאיראנים החוצפניים גבולות במידה ולא יהיו אפשרויות יותר רגועות.

מצד שני, האיראנים משתהים ומאריכים בקישקושים דיפלומטיים מנומסים וריקים לצורך עיכובים, ודוהרים לפצצה באתרים מבוצרים, וזה אומר שאם הם לא ישנו כיוון באופן משמעותי יתכן שיבוא להם קצת נזק לאומי.

ציטוט:

ארה”ב: שיחות הגרעין בשלב קריטי, איראן צריכה לקבל החלטות.

בכיר בממשל ביידן אמר היום (שני) בתדרוך לכתבים כי שיחות הגרעין בווינה נכנסות השבוע לישורת האחרונה, וכי “איראן צריכה לקבל החלטות קשות עכשיו” כדי למנוע הידרדרות למשבר.

שיחות הגרעין יתחדשו השבוע אחרי שבימים האחרונים קימו צוותי המו”מ התייעצויות בבירות השונות.

עד כאן ציטוט.

לא בטוח עם החלטה להמשיך להתקיים לעוד איזה תקופה או להסתכן בתוצאה שמימנה אולי לא תהייה תקומה היא בחירה קשה. מצד שני, דיפלומטיה היא כנראה האומנות לומר ליריבים דברים נוראים ומבעיתים בצורה נעימה שלא מעוררת בהלה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- אפשרויות חלופיות פחות נעימות. קישור למאמר בשם- משחקים ים תיכוניים. קישור למאמר בשם- הימורים מסוכנים. קישור למאמר בשם- מסרים סותרים לא עוזרים. קישור למאמר בשם- פצצת זמן עשוייה להעלות עשן. קישור למאמר בשם- לאיראן אין הרבה זמן. קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.


.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

4 thoughts on “פיתרון או מדון, אסון ויגון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן