אפשרויות חלופיות פחות נעימות

אפשרויות חלופיות פחות נעימות

מידי פעם דיפלומטים מנומסים משתמשים במונחים מכובסים, צחים ותרבותיים כדי לומר דברים מזעזעים, מפחידים ונוראים.

ציטוט:

ישראל וארה”ב קיימו סבב שיחות אסטרטגיות בנושא איראן.

היועץ לביטחון לאומי ג’ייק סאליבן אמר שארה”ב “מחוייבת לדיפלומטיה כדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, אך מכינה אפשרויות חלופיות”.

עד כאן ציטוט.

המילים- “אפשרויות חלופיות” נשמעות תמימות והגיוניות, אבל יתכן שהן קצת מטעות. אולי היה צריך לדבר על פתרון סופי לאיום האיראני וזה היה נשמע פחות ערפילי. בעברית קלה, עדיפה הסדרה ופשרה על פני אפשרות שמימנה אין חזרה או תקומה.

בכל מקרה, כנראה שעדיף להיות בצד שכבר יש לו יכולת משמעותית ואופציה חלופית מאשר בצד של מי שמנסה לבנות יכולת הרסנית ולאיים בה על היציבות האיזורית.

לא קל להיות יהודי וישראלי, אבל זה כנראה יותר בטוח כרגע מאשר להיות פרסי. סך הכל, בזכות ציוני אחראי יש לישראל הגנה מעולה לאיום אווירי, ולפי מקורות זרים לישראל יש יכולת קצת מבהילה ויעילה לשמור על עצמה בגלל מי שפעם היה נשיא.

בעזרת השם העולם לא מתדרדר לקראת עימות נוראי אלא פוסע בנתיב הגיוני לפתרון דיפלומטי. מצד שני, חשוב להיות עירני ומציאותי, במיוחד באיזור המזרח תיכוני שהוא קצת תזזי, שלא לומר עצבני.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- משחקים ים תיכוניים. קישור למאמר בשם- הימורים מסוכנים. קישור למאמר בשם- מסרים סותרים לא עוזרים. קישור למאמר בשם- פצצת זמן עשוייה להעלות עשן. קישור למאמר בשם- לאיראן אין הרבה זמן. קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “אפשרויות חלופיות פחות נעימות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן