קללות, נאצות והגדרות אקדמיות

קללות, נאצות והגדרות אקדמיות

לפעמים מחפשים את משמעותם של ביטויים מוכרים באתרים מכובדים וניתקלים במידע די מדהים. אם זה קורה בזמן שיושבים אז לא נופלים, ואחרי כמה רגעים גם קצת נרגעים.

למען האמת, ממש קשה להאמין שקיימת בכתובים המוצגים רשמית לפרהסיה במדינת היהודים כזו הגדרה מפורטת, נרחבת, עסיסית, לא נימוסית ומלאת ביטויים מעוררי זעזוע וחלחלה. כנראה שככה זה בחיים.

מצד שני, אולי חשוב להסביר לציבור ביטויים או מושגים מעניינים בעזרת השוואתם לאחרים, או עם הצגת ביטויים עממיים הולמים. סך הכל, צריך להכיר את הסיכונים וחיוני להביט לאמת המרה בפנים.

חוץ מזה, בכל דור ודור מופיעים רשעים אכזריים ומזיקים, ומיצווה לספר זאת לילדים בזמן החגים במשך אלפי שנים שכן דברים לא משתנים וצריך להיות זהירים.

כמובן שהמערכת לא אחראית למה שאחרים כותבים בעבור הקוראות המזועזעות והמעיינים הנידהמים. למעשה, את ההגדרה שבקישור כנראה כתבו מומחים לשוניים, שלהגנתם כנראה יטענו שבעמלם האקדמי רק מופיעים ציטוטים אמיתיים מדיברי אחרים.

ציטוט:

בן בליעל- רָשָׁע, נָבָל, רַע לֵב.

מילים נרדפות של בן בליעל.

  1. אֵין לוֹ לֵב, אִישׁ זָדוֹן, אַכְזָר, אַכְזָרִי, בְּכוֹר שָׂטָן, בן זונה, זֵד, זוֹנָה, חוֹלֵרָה, חֶלְאָה, חֶלְאַת אָדָם, חֶלְאַת הַמִּין הָאֱנוֹשִׁי, חסר לֵב, חָרָא, חַרְיָאת, חַרְיָן, כִּילַי, מַלְעוּן, מְנֻוָּל, מניאק, מַנְיוּק, מְרֻשָּׁע, נֶבֶז, נִבְזֶה, נְבֵיְלֶה, נָבָל, נְבֵלָה, סָדִיסְט, סָדִיסְטִי, עֲרֵל לֵב, קָאקֶר, קהה רֶגֶשׁ, רָע, רַע לֵב, רָשָׁע, רָשָׁע בֵּן רָשָׁע, רָשָׁע גָּמוּר, רָשָׁע מרושׁע

2. בֵּן אֶלֶף, בֵּן אֶלֶף זוֹנוֹת, בֵּן זוֹנָה, בֵּן זְנוּנִים, בֵּן טיבוגה, בֵּן כַּלְבָה, בֵּן עִוֵּת המרדות, גָּוָואָד, חתיכת חֲרָא, ימח שׁמו, כֶּלֶב בֵּן כֶּלֶב, מָאדֶר פָאקֶר, מַנְיָאק.

עד כאן ציטוט מעורר פלצות מניסיון תמים לברר משמעות.

חשוב לחזור ולהסביר שהמילים הקשות שלעיל לא מייצגות את דעת המערכת אלא מוצגות עצמאית באתר רשמי ברשת.

כל קשר אסוציאטיבי אישי בין ההגדרה שמופיעה במילון לבין דמות הזוייה, מרושעת, אלימה, מסוכנת ומזיקה שהובאה להנהלת המדינה כחלק ממזימה הוא מיקרי לחלוטין, או באחריות המקשר בדימיונו או המקשרת בדימיונה. למערכת אין שליטה במה שעולה לציבור באופן עצמאי במחשבה.

במילים אחרות, בין ההגדרה המילונית האקדמית לבין דמות עלומה אין מספיק קשר שיצדיק תביעת דיבה, אבל זו אפשרות די סבירה הגם שהיא הזוייה.

קישור למילוג. קישור למאמר בשם- טביעת דיבה. קישור למאמר בשם- יש שתיקה ואין תביעה. קישור למאמר בשם- כסף במזוודה זו בעייה. קישור למאמר בשם- הכסף בא מקטאר והסוף הפך מר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן