קרובים ממתינים לרופאים

קרובים ממתינים לרופאים

למרבה הצער, אתמול לעת ערביים נסענו לבית חולים, בילינו שעות נעימות עם הצוות, האורחים והמבקרים, ולבסוף שבנו הבייתה עייפים אך הרבה יותר רגועים. ככה זה בחיים, שלא תמיד הם צפויים וצריך לעשות מה שיכולים.

בזמן ההמתנה הנעימה למעבר בין שלבי השירותים השונים באה הזדמנות להביט וגם קצת לשוחח עם הממתינות הסובלות והמחכים הסובלים, לפטפט עם השומרת במדים שעובדת בזמן הלימודים ועם כמה בני משפחה מודאגים.

בין היתר, בחדר ההמתנה במיון גם ישבו שני בחורים במדים מנומרים עם כיפות על הראשים, ומסביבם עוד כמה חיילים משועממים. החברה היו אזוקים ומחוברים, אבל לא בטוח שזה היה כדי לסמל שהם חברים שלא נפרדים לעולמים.

למעשה, כיפה אחת הייתה גדולה ולבנה ומתחתיה אסיר מזוקן וצעיר. לובש המדים המנומרים השני חבש כיפה ירוקה ונראה יותר כמו אחד מהמקומיים. לא הייתה ברירה מחמת הסקרנות שהציקה והופנתה שאלה לגבי פישרה של הכיפה הקטנה שלא הייתה לבנה.

החייל חייך וענה שהצבא מספק כיפות תקניות וירוקות למי שזקוק להוכחות גשמיות על פדחתו המסופרת כדי לסמל אמונה ברעיונות ומיצוות חשובות.

היה קצת מוזר ומאוד סימלי לראות שני בחורים מזוקנים ודי דומים חובשים כיפות בצבעים וגדלים שונים, קשורים זה לזה, באזיקים, מכבדים אחד את השני על אף סיכסוכים פוליטיים, ומסתדרים כמו חברים.

נחמד שיוצאים לטיולים ומקבלים טיפול כשצריכים אמרתי לאסיר. בטח, הוא ענה בעברית צחה עם קצת מבטא, מטפלים בי מאוד יפה. אנחנו בני דודים.

מייד הבנתי שיש בעייה, ואפילו העזתי להתייחס אליה , אולי בגלל האזיקים האבטחה. סליחה רבה, אמרתי, אבל לא בטוח שזו האמת לאמיתה.

השבוי הביט בי בקצת דאגה, כנראה משום שחשש שאומר שאין ביננו שום קישרי משפחה. להבנתי אנחנו לא בני דודים אלא אחים, כך אמרתי, וכל המאזינים וגם האזוקים נראו די מופתעים. הסברתי להגנתי שנעשה מחקר גנטי שגילה שרובם של הפלסטינים בארץ באמת יושבים באדמת אבותיהם הקדומים, שלמעשה היו יהודים שלא גורשו על ידי הרומאים.

מה אפשר לומר? מסתבר שלא כולם יודעים את הדברים ולכן נראו קצת מופתעים, שלא לומר המומים. מצד שני, הם הבינו שהערבים הכובשים הכריחו את תושבי הארץ להפוך למוסלמים לפני אלף שנים, ושהגנים והמיקרוסקופים כנראה לא משקרים כמו פוליטיקאים.

לנוכח תגובתם היחסית חיובית של לובשי המדים ועונדי האזיקים יתכן שכדאי להסביר את הדבר לשאר התושבות והתושבים, ואולי נפסיק כבר עם מלחמת האחים.

ציטוט:

כתבה של ניסים מוסק בערוץ 1. לפי מחקרים- גנטיים, אנרתופולוגי, היסטורי-דמוגרפי וגיאורפי-היסטורי, 80%-90% מהפלשתינאים ממערב לירדן הם ממוצא של עם ישראל.

עד כאן ציטוט.

נו? ההבנה שיש לנו מוצא משותף תעזור לכולנו לצעוד יחד לקראת עתיד רגוע, כזה שלא יסכן ילדים וטף?

קישור לכתבה ששודרה בערוץ 1.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן