שובה של התקווה

שובה של התקווה

המעצמה הדמוקרטית הכי גדולה וגם זו הנחשבת ליחידה שקיימת כאן בסביבה החליפו הנהגה. הנס הזה קרה לאחר מערכה עזה, קשה וכבדה, וכבר לא מנהל אותן כזבן שחשוד כפושע.

מה אפשר לומר? זה מצויין שהברווז יפה השיער והנאשם שכנראה יסיים בתא צר כבר לא מפריעים ומזיקים לתושבות ותושבים למען צרכים אישיים. במילים אחרות, טוב מאוד שזמנם של הנוכלים ההדורים עבר ונגמר.
עכשיו העתיד נראה נהדר, רק צריך לזכור מה כתוב במגילה ומה משה פעם אמר.

ציטוט:

בית הנבחרים אישר את התוכנית לשיפור התשתיות שיזם הנשיא ביידן.

התוכנית מקצה סכום של כטריליון דולר לשדרוג תשתיות חיוניות, ביניהן שיפור הכבישים, תוכניות להילחם במשבר האקלים ושיפור תשתית האינטרנט. “בעוד עשרות שנים, אנשים ייזכרו ברגע הזה”, אמר ביידן לאחר האישור.

ציטוט:

לפני תשעה חודשים, כשהנוכחים מרוחקים זה מזה לפחות שני מטרים ועוטים מסיכות – אולי התפאורה המוזרה ביותר של השבעת נשיא אמריקאי מעולם – ג’ו ביידן נכנס לתפקידו.

הכינוי שקודמו הדביק לו, ג’ו הישנוני, דבק בו היטב כי הוא באמת נראה כזה. הוא גם מצטייר לעיתים כחסר כריזמה, מבוגר ונראה תוצר של מפלגה שמחפשת את עצמה. אבל מיד אחרי שנכנס למשרד הסגלגל, הוא החל בשורה של צעדים ששינו את התדמית שלו כמעט מהקצה אל הקצה ונראה שהוא מצעיד את מדינתו לעידן חדש ושהשפעתו תהיה רבה יותר מהרבה נשיאים שהיו לפניו, כולל הבוס לשעבר הכריזמטי ברק אובמה.

עד כאן ציטוט.

כאמור, דומה שהמצב הדמוקרטי בעולם יהייה הרבה יותר טוב עם בהנהגה תהייה פחות שחיתות, כזבנות, כוחנות ועבריינות, רק שאולי יקח קצת זמן לנקות את האורוות הלאומיות אחרי שנים בהן נוהלו בחוסר אחריות, בנהנתנות, בחמדנות, ברמאות, בכוחנות, בדורסנות, בתוקפנות, בבוגדנות, בחוצפנות ובגסות.

עברנו את פרעה שקיבל מכות? שרדנו הרבה פרעות? חווינו כמה חורבנות? ייבשנו יתושים ולחמנו בביצות? הפרחנו אדמות צחיחות? ניצחנו במלחמות קשות? עובדה היא שללא קשר לחרדות קיומיות מתמידות בארץ האבות באמת מתגשמות כל התקוות, רק שחשוב לפעול ולא רק לקוות או לצפות לישועות.

כנראה שנתאושש ונתגבר בכוחות משותפים ובלי הרבה בעיות על מהמורות לאומיות קלות בזמן שהעבריינים המזיקים יזיעו בערכאות. בעזרת השם, בסוף ההליכים הם גם יזכו לגור כמה שנים במקום פרטי ונעים בו הדלתות נעולות ובבוקר קמים מוקדם לספירות.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- צילצולי אזהרה והתפקחות מרה. קישור למאמר בשם- והרי התחזית: הנבואה הפכה מציאותית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “שובה של התקווה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן