שוויון בדמוקרטיה הוא אסון?

שוויון בדמוקרטיה הוא אסון?

בעיקרון, דמוקרטיה דוגלת בשוויון, ומאמינה שיש לכבד גם את המיעוט הקטון כדי שלא ידרס על ידי ההמון.
קצת מוזר ששרת המשפטים לשעבר לא מכירה את שיטת השילטון הנהוגה בציון. בקיצור, ההיגיון סובל מקצת תימהון

יש אפשרות שבגלל גזענות ולאומנות השרה הבורה לא באמת מאמינה שכל הבצלמים, היצירים והברואים שווים בפני אלוהים, וזה כנראה קשור לעניינים אישיים, שהרי הגדרת הדמוקרטיה מופיעה בהרבה ספרים.

ציטוט:

סער: “לעגן את עקרון השוויון בחוק יסוד”, לפיד: “בהסכמת כל הקואליציה”
אחרי ששרת הפנים איימה להטיל וטו בעקבות כוונתו של גנץ להעלות את חוק יסוד: השוויון בוועדת השרים ביום ראשון, הצטרף גם השר הורוביץ לקריאה: “העובדה שעקרון השוויון לא מעוגן בחוקי היסוד – כתם על הדמוקרטיה”. שר החוץ קרא ל”פשרות חכמות”.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, מי שפעם הייתה שרת משפטים במדינת היהודים כנראה לא מאמינה שכל בני האנוש שווים, שזה דבר קצת מוזר שסותר את שבועת האמונים, את הכתוב בתורת העיברים וגם את מצעה הרשמי של מדינת היהודים.

מצד אחד, אולי זה טוב שגזענים שאינם שוויוניים חושפים את אמונתם השגוייה ברבים. מצד שלישי, התנגדות גלוייה וחצופה לשיטת המימשל של היהודים עשוייה קצת לסבך את שרת הפנים, שכן מעשיה לא ממש מסייעים לחברים ואפילו לא מעידים על הבנה בעקרונות דמוקרטיים מאוד בסיסיים.

מדוע השרה הקרה מתעקשת לחשוף את קלונה ובורותה ברבים? זה יוסיף לה כבוד או שהיא סבורה שההצהרה המתריסה תזכה אותה בהמון הערכה מהבוחרות והבוחרים?

אפילו חילונים יודעים שכולנו שווים בפני השוכן במרומים. איך יתכן שגזענות וחוסר שוויון זו אמונה שהשתרשה אצל מוסתות ומוסתים? הרי הדברים הקדושים מופיעים בכתובים?

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- החזון לציון כולל שוויון. קישור למאמר בשם- מגילת העצמאות תשמור על הציונות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “שוויון בדמוקרטיה הוא אסון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן