שיא עולמי, אבל קצת פלילי

שיא עולמי, אבל קצת פלילי

מה? עוד לא היה מקרה אחד בעולם בו כיהן בראש דמוקרטיה נוכל נאשם? הציבור בטח חש נפעם ונדהם.

כנראה שהעבריין הסדרתי שהודח לאחרונה מהשררה לא רק היה הראשון שזיהה שהשריפה הנוראה בכרמל לא טופלה כראוי, בגלל כישלונה של הממשלה שבראשותו לטפל במערך הכבאות במדינה במשך תקופה ארוכה, אלא שגם בזכותו שיא עולמי מרשים נקבע,

מה אפשר לומר? זה בוודאי יכניס את פועלו המבורך לדפי ההיסטוריה כדי שישמש כאזהרה. מצד שני, לא בטוח שהמונח יהייה כלול בפרק שדן בהיותינו אור לגויים אלא כנראה בדפים האחרונים, ועם מעט מילים. סך הכל, היסטוריונים יותר אוהבים לתאר גבורות וניצחונות מפוארים מאשר עוונות וכשלים מביכים.

ציטוט:

איסור הרכבת ממשלה על נאשם? חריג בעולם.

אם חוק סער יעבור – ייתכן שישראל תהיה המדינה היחידה בעולם שאוסרת כהונת ראש ממשלה הנאשם בפלילים • מדובר אמנם בחקיקה חריגה, אך במכון הישראלי לדמוקרטיה מסבירים שישראל היא גם בין הבודדות בעולם שהגיעו למצב שבו היא נדרשת.

עד כאן ציטוט.

במציאות, דמויות ציבוריות שנתפסות בעבירות מזדרזים להתפטר מהמישרות הרמות כדי בנוסף לבושות חלילה לא יהיו עוד חשדות להשפעות מזיקות על החקירות.

אצלנו, לא רק שהנאשמים לא הולכים הביתה או אפילו חשים מבויישים על זה שהם שקועים עד צוואר בשלל אישומים פליליים, אלא שהם מתחצפים, מקלקלים לאחרים, מצפצפים על חוקים, גורסים מסמכים ונפגשים עם עדים בתנאים מפנקים על חשבון אחרים.

מה אפשר לומר? קצת קשה להיות אור לגויים כאשר נוכלים כזבניים, נאשמים בפלילים ועבריינים סידרתיים לא לוקחים אחריות, מאשימים אחרים ונאחזים בכל יכולתם בכיסאות ובתארים, כנראה בגלל הפחד מסוהרים או שופטים.

מהצד החיובי, עכשיו יהייה לעולם הדמוקרטי תקדים, ואם נאשמים מקומיים לא יזדרזו להתפטר לבד מתפקידים ציבוריים כולם יוכלו לומר להם שזה מה שנהוג אצל היהודים המוסריים, אלה שרק אצלם כאלה דברים משונים מתרחשים.

קישור למאמר ב-N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “שיא עולמי, אבל קצת פלילי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן