מריחת זמן וענני עשן לבן

מריחת זמן וענני עשן לבן

למרבה הצער, קיצונים אלימים ולוחמניים השתלטו בשנוות השיבעים על איראן, ומאז אין שקט בעולם וגם כאן.

בשנים האחרונות, אחרי שמימנו, אימנו וביצעו המון פעולות זדוניות, מזיקות ופוגעניות, ההנהגה הפרסית שואפת לגדולות, ומתאמצת לבנות אמצעים מסוכנים כדי לאיים בהם על מדינות שכנות ומעצמות.

בדרך כלל, בהתחלה מנסים לפייס ולהסתדר עם קיצונים עצבניים בעזרת דיונים, תחנונים, הסברים הגיוניים והסכמים, אבל ההיסטוריה המשעממת מראה למתעניינות ולמתעניינים בה די בבירור שניירות ודיבורים מנומסים לא עוצרים ביריונים שאפתניים ואלימים.

למעשה, השפה היחידה שפושעים תוקפניים ושאפתניים מבינים זה כוח, ובעזרת השם, יש לנו, לאירופים ולאמריקאים מספיק אמצעים יעילים כדי לנטרל איומים חוצפניים תוך יום או יומיים.

בעיברית קלה, ביריונים לא ממש מתרשמים מדיבורים, אבל זה מנומס לנסות להסביר להם שעתידם כרגע לא לגמרי ברור. או שהם ישבו, לא יצאו אלא לשירותים ויעלו עשן לבן עד שיהיו הסכמים, או שכנראה יעלו עננים אחרים וחלילה לא ישארו באיראן הרבה פרסים.

ציטוט:

דיווחים באיראן: מגעים מקדימים לשיחות הגרעין יתקיימו השבוע בבריסל

משלחת של האיחוד האירופי ביקרה בסוף השבוע בטהראן, אך לא הגיעה להסכמות עם משטרו של הנשיא ראיסי. שיחות הגרעין, שנועדו להשיב את איראן וארה”ב להסכם מ-2015, הוקפאו ביוני. מקור דיפלומטי: הדרישה למפגש מקדים היא הסחת דעת ומריחת זמן.

עד כאן ציטוט, אבל סופו של הסיפור עוד לא ברור, שכן רק מחר יוצגו לפרסים כל האפשרויות., העתידיות או הסופיות.

בשלב זה, דומה שכבר אין הרבה סבלנות לנכלוליות, השתהות וכזבנות. כמובן שמותר לאיראנים לנסות לרמות, אבל יהייה יפה ותרבותי להסביר להם בסבלנות דיפלומית אדיבה מה עומד לקרות.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- כל האופציות ועוד כמה אפשרויות. קישור מאמר בשם- ביקור מדיני ודיון רציני. קישור מאמר בשם- זה נימוסי להתריע לפני צעד סופני. קישור למאמר בשם- לפעמים אמצעים נוראים נעשים כשרים. קישור למאמר בשם- מותר לקום על הקמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

7 thoughts on “מריחת זמן וענני עשן לבן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן