שיריון, יתרון ושוויון

שיריון, יתרון ושוויון

כשפעם הייתי קצין צעיר בשריון, עם יותר שערות ופחות ניסיון, הגיע לבסיס ההדרכה גדוד המרכבות הראשון. עד אז, מאוד שמחנו בטנק הפטון שסופק לנו בהנחייה מוושינגטון, שכן הוא היה משוכלל, מוגן, רב עוצמה, קל להפעלה ונוח לנסיעה אפילו שהוא שקל איזה חמישים טון.

הבטנו במוצרים הישראלים בקינאה, פליאה ותימהון, ומייד הבנו שלטנק המקומי יש יתרון רב על פני הכלים הישנים שיובאו לציון, אפילו שהם הביאו לאומה ניצחון.

מאז שהגיע הכלי הנפלא הזה לשריון כבר עברו הרבה דברים בירקון. את המודל הראשון החליף האחרון, ובקרוב יהיו עליו עוד הרבה אמצעים, כך שתהייה הגנה מצויינת ללוחמים וללוחמות שמגנים ומגנות לנו על הביטחון.

ציטוט:

הרוסים טעו לחשוב שמדובר במלחמת בזק, אך המלחמה באוקראינה המחישה את חשיבות הלחימה היבשתית בשטח אויב • היא גם חיזקה את מה שחושבים בצה”ל – לשריון יש חלק חשוב בקרב המודרני • תא”ל גיא פאגלין, ראש מנת”ק, על הגלגול החדש של טנק המרכבה: מוגן יותר, חמוש יותר ובעל מערכות בינה מלאכותית שמשתפות מידע בזמן אמת עם שאר הכלים בשטח: “האתגר – איתור חוליות נ”ט עוד לפני ההגעה”

כיום מפתחים את מרכבה סימן 4, שהוא חלק ממערכת נשק ולא עוד טנק בודד. הוא מקושר ברשת ונושא מגוון רחב של סנסורים לאיתור מקורות ירי וסגירת מעגלי אש, מערכות ל”א (לוחמה אלקטרונית) להפלת רחפנים ועוד”

עד כאן ציטוט.

עדיף לא להשתמש בכלים הנחמדים הללו, שכן יש להם יכולת מפחידה לזהות איום ולחסלו, שלא לומר לנטרלו. כמובן שחשוב תמיד להיות מוכנים, חמושים ומאומנים, אבל כדאי למנוע עימותים כואבים בעזרת הסכמים רגועים.

חוץ מזה, ניזכרתי שכאשר פעמיים שימשתי כמפקד קורס מדריכות שריון הבנתי די מהר שהבנות המוכשרות והנבונות הן לוחמות מעולות, ואני מאוד שמח שבחיל כבר יש יותר שוויון.

ציטוט:

בבחינה: נשים לוחמות בחיל השריון.

הנושא נמצא בבחינה בפעם הראשונה, וכשההחלטה תתקבל השריונריות ישרתו במסלול ייעודי לפיקוד.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? במלחמת העצמאות הבנות לחמו בגבורה והקרבה, אז למה יש גברים במדינה שסבורים בשגגה שתפקידן היחידי הוא רק להכין עוגה? יש כל מיני דרכים לתרום למדינה. למה למנוע ממי שעוברת בדיקה ובחינה לעשות את מה שהיא רוצה? סך הכל, לפי החוק בדמוקרטיה גם אשה נחשבת שווה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר- נשים לוחמות בחיל השריון.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “שיריון, יתרון ושוויון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן