אולי עד מדינה יושיע את הדמוקרטיה

אולי עד מדינה יושיע את הדמוקרטיה

המשטרה שנוהלה על ידי משתף הפעולה ששמו דומה לחנה, זה שציית בהכנעה לנאשם בשלל כיתבי אשמה, לכאורה פעלה באופן גרוע כלפי חבר כנופייה, שבטעות הפך לעד מדינה ופתח תיבת פנדורה שלא רק חמגשיות ושמפניה חבויות בה.

מי נתן למשטרה את ההוראה לחקור ברצינות, ביעילות ובזריזות על מנת שיהייה מימצא? מה, השר ששמו דומה לחנה לא הסביר לחוקרים שחשוב מאוד שיטוהרו השרצים החשודים מחוסר עניין לאזרחיות ולאזרחים? יתכן שהוא סבר בשגגה ובלי בדיקה שהם מבינים לבד, אולי מהעיכובים הממושכים של היועץ המשפטי שהתאמץ ככל יכולתו לגרור רגליים, שאין ממש צורך לעשות מאמצים?

במילים אחרות, הנאשם בפלילים שלט במי שפיקד על השוטרים, אבל העבד הכנוע לא עצר מהחוקרים להביא מימצאים מרשיעים ומפלילים? ממש מדהים. אולי אפשר להאשים במחדל הזה את השמאלנים, את העיתונאיות והעיתונאים או את הערבים?

ציטוט:

חפץ: היה לי ברור שיש לי את המידע שיפליל את נתניהו.

ציטוט:

חפץ מעיד על חקירתו במשטרה: “איימו עליי עשרות פעמים שיחריבו את משפחתי”.

ציטוט:

חפץ העיד בנוגע לפרשה ביטחונית חסויה: “עזבתי כי חשבתי שנתניהו לא כשיר”

חפץ: “זה חמור יותר מפלילי, זה יכול להיגמר בהרג של אלפי אנשים.

עד כאן ציטוט.

מאוד יתכן שהמשטרה הפעילה כל מיני אמצעים פסיכולוגיים וערמומיים כדי להשיג את מטרתה בלי שמשתף הפעולה ששמו דומה לחנה בכלל ידע, אבל הסיפור של החקירה הקשה שהצליחה מתגמד לעומת מה שנחשף והתגלה.

בעברית קלה, אולי הופעל לחץ כבד על חבר הכנופייה כדי שישתף פעולה עם החוק במדינה, אבל כשהוא גילה למשטרה מה החבורה עוללה, נמנע נזק הרבה יותר חמור לאומה, לביטחונה ושלומה, והאחראי לכאורה יורשע.

אולי המשטרה בפיקודו של השר ששמו דומה לחנה קצת טעתה, אבל הנאשם הפלילי הוא זה שמזיע בערכאה ולכאורה יסיים את הקריירה המופלאה בתא עם אבטחה צמודה, דבר שאולי ימנע חרדה קיומית מתמידה.

קישור למאמר בישראל היום. קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- הנאשם גרם סיכון לעם. קישור למאמר בשם- מי אשם? קישור למאמר בשם- הנאשם הפלילי גרם לסיכון לאומי

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן