אלימות, גזענות, יהדות וציונות

אלימות, גזענות, יהדות וציונות

הסתה לשנאה והתנהגות אלימה אינה מועילה לקהילה. למעשה, הדבר אסור על פי תורה וגם סותר את חוקי המדינה.

בעברית קלה, מי שפוגע באחרות ובאחרים בצורה יזומה מבזה את התורה ומסתבך עם המשטרה.

למרבה הצער, מדינה שוחרת שלום, מוסרית, שוויונית ודמוקרטית נפלה קורבן לכנופיה נכלולית שהסתבכה בצורה פלילית. הסתה לפחד ושנאה גרמה לאומה שלמה לשכוח מה כתוב במגילה ובתורה. למעשה, אחד מחברי הכנופייה המזיקה אפילו הודה בפרהסיה שלדעתו חברתו בהמה וששנאה מלכדת את הבוחרים, אפילו שהיא פסולה, לא כשרה, אסורה ומזיקה.

במשך שנים השתוללו פוגרומאים לאומניים בשטחים, עקרו מטעים ופגעו בשכנים, כנראה מחמת היותם בורים, אלימים ועבריניים. אומנם, הגיבורים שולטים ביצרם, אבל בגבעות קשה למצוא אותם. הכנופיה העבריינית לא עצרה את ההשתוללות הלאומנית, אפילו שזו לא דרכה של האומה העברית.

בעזרת השוכן במרומים, כמה אישומים פליליים והליכים דמוקרטיים חוקיים הודחו הפושעים, ומדינת היהודים אט אט שבה לפסים.

ציטוט:

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) כי “הגיעה העת לבחון את ההגדרה של ארגונים כמו לה פמיליה ולהב”ה כארגוני טרור”. עוד אמר כי הוא “יודע שהנושא ניצב לפתחם של ארגוני הביטחון וסומך על ראשי הארגונים שיעשו את הבחינה באופן הנקי והטוב ביותר”.

ציטוט:

גם שר החוץ לפיד התייחס לאירועים אתמול בירושלים בישיבת יש עתיד – ועלה למתקפה: “לא כך צריך להיראות מצעד הדגלים ביום ירושלים, לא הקללות והאלימות של לה פמיליה ולא הגזענות הבוטה והמכוערת של ארגון להב”ה” • עוד אמר: המצעד הוכתם בידי קיצוניים.

עד כאן ציטוט, שכנראה מדווח על כוונה ללחום באלימות, בגזענות ובתוקפנות.

מה אפשר לומר? טוב שעקרונות היהדות, הדמוקרטיה והציונות יחליפו גזענות, רישעות, לאומנות, עבריינות ואלימות. למעשה, מאוד חשוב להסביר לציבור שכזו התנהגות מזיקה תוביל להענשה או לאובדן החירות.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- .שנאה היא עיקרה של הסתה? קישור למאמר בשם- סופה של הסתה. קישור למאמר בשם- עיקרה של תורה, חזון המדינה והסתה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן