גם עבריינים אלימים מפחדים

גם עבריינים אלימים מפחדים

הקם להרגך השכם להורגו, ואם אתה במקרה חמוש אז ההצהרה הזו כנראה קצת תפחיד או תרתיע אותו מלבצע את זממו.

למרבה הצער, רק איומים אמינים בנזקים חמורים או הדגמה של הדברים גורמים לביריונים אלימים, תוקפניים ועברייניים להימנע מגרימת נזק לאחרים מטעמים אנוכיים או שתלטניים .

פושעים חסרי גבולות או מעצורים לא ממש מתרשמים מאיורים, נאומים, הצהרות מודאגות, הסכמים, חוקים ופיטפוטים. הדבר היחיד שמרתיע אותם זה עונשים מוחשיים. היום האיראנים התנדבו מרצונם והסבירו זאת לעולם, כנראה בגלל שהם חשים קצת מבוהלים.

כשראש הממשלה ונשיא אמריקה דיברו על שינוי בגישה, כנראה כדי שתייצג נאמנה את מה שאמור למעלה, כנראה עוד לא היה ברור שזו הדרך היחידה שיש לה השפעה. מאז אתמול, כנראה שסוף סוף יש גם בטהראן הבנה לגבי הסכנה.

מעניין שאף אחד בעבר לא התעניין בסוגיה הנפיצה והמטרידה, שכן התמודדות יעילה עם רשע, זדון ופשע זו בעייה ישנה, וכבר נצבר בנושא המון ידע שעשוי לסייע למעניינים להתגבר עליה ולא רק לדון בה. למעשה, אפילו בתורה העתיקה כבר הסבירו כיצד מטפלים בסכנה בצורה נחושה.

ציטוט:

בנט יציג לביידן גישה אסטרטגית חדשה מול אירן.

ציטוט עם ציטוט:

מי שבאופן תמידי וללא הרף דיבר בציבורי על חששו הטורדני ופחדו הקיומי מהסיכון האיראני הנוראי לא ממש חיסל או ניטרל את האוייב החוצפני.

למרבה הצער, בדיבורים רבים במשך המון שנים, ואפילו בעזרת הצגת איורים משעשעים ומרשימים בכנסים מכובדים, קצת קשה לעצור פיתוח אמצעים קטלניים, במיוחד אם מבטלים הסכמים שהיו מפקחים על הזוממים.

יש פתגם שאומר שיונקים שעירים שנובחים לא נושכים, ויתכן שהדוברים נכונים.

במציאות כבוד הנאשם בפלילים אומנם נשא שלל נאומים מרהיבים למיקרופונים הסקרניים, הוא השמיע המון איומים, ביטא חרדה, פחד ואימה ברבים, וגם צילצל ללא הרף בפעמונים, אבל למרבה הצער הסיכונים רק מחמירים, אולי משום שהם לא מתרגשים ממילים או מתרשמים מקשקשנים הססניים שלא פועלים.

ציטוט:

מורשת נתניהו: איראן קרובה לנשק גרעיני יותר מאי פעם

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? כבוד הנאשם פיטפט ללא הרף אודות פחדיו וחרדותיו אבל לא עשה דבר, ולמעשה המצב במשמרת שלו רק הוחמר. בעברית קלה, כבוד הכזבן הנכלולי אולי קישקש הרבה אבל הוא לא ממש פעל כמצופה, ועם שלם מודאג ומוטרד מזה.

עד כאן ציטוט עם ציטוט.

בעברית קלה, ביריונים חוצפניים ותוקפניים לא מתרשמים מדיבורים או מציורי ילדים, אבל עכשיו נראה שהם כבר מבינים עם מה הם מתעסקים.

מאז ימי רוזוולט האמריקאים יודעים שעדיף לדבר בסבלנות עם יריבים על הסדרים, אבל גם חיוני לאחוז במקלות גדולים, אחרת הם לא מקשיבים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- בדיבורים ריקים לא מנטרלים סיכונים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

3 thoughts on “גם עבריינים אלימים מפחדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן