הכנופייה הזניחה את המדינה

הכנופייה הזניחה את המדינה

המלחמה כנגד הפשיעה מראה משטרה חדשה, נחושה ואמיצה, אבל למרבה הצער המון רכבים בארץ נוסעים בעמידה או בזחילה, וזו בעייה לאומית שמחייבת שיתוף פעולה, תוכנית יעילה ויכולת נחושה לממשה.

זה כלל לא קל לתקן את הנזק הנורא שגרמה הכנופיה עם כיתבי האשמה. הייתה כאן הזנחה, חוסר מחשבה, עבריינות, חמדנות ופשע, והממשלה הרעננה עושה מאמצים גדולים להשיב את האומה לנתיבה.

בעוד שהמאבק באלימות, עבריינות ופשע צובר תנופה וכבר מראה תוצאה, גם במישור התודעה, מצב התחבורה בארץ הוא בכי רע. יתירה מכך, לפי מה שמתפרסם לפרהסיה לא נראה שיהייה קל להוציא מהבוץ את העגלה, זו שתקועה בפקק איטי, ארוך ורגוע.

בתקשורת עולות טענות על התנהלות שלא מביאה תוצאות ניפלאות, יש תביעות מביכות, חשיפות מעניינות והדעות שמושמעות מעלות מחשבות קצת נוגות.

ציטוט:

למיכאלי הייתה הזדמנות מצוינת להסתער ולהתחיל לתקן עם רוח גבית נדירה, גם מהציבור שלא בחר במפלגת העבודה או בממשלה שהוקמה. במקום זאת בחרה מיכאלי בגישה מתנשאת, דעתנית ללא צידוק, עם הופעות רהוטות ומלאות ביטחון אבל תוך מעט מאוד עשייה אמיתית.

במשרדה יש אינספור דוגמאות של חוסר פעילות במקומות שמשוועים לאקשן, ולכן מיכאלי זוכה בכבוד המפוקפק של פתיחת רשימת המפסידים השנה. כי דווקא בתחום החשוב לה יותר מכל, נראות ציבורית, איבדה חלק ניכר מהקרדיט אותו הרוויחה בעמל רב לפני כניסתה למשרד.

עד כאן ציטוט שאולי מעורר קצת אי נעימות.

כאמור, זה כלל לא פשוט לתקן נזקים שנעשו במשך שנים, ויתכן שעדיף לעבוד בשיתוף פעולה סובלני, דמוקרטי ומכבד עם אחרות ואחרים כדי להגיע ליעדים. סך הכל, זה יותר נעים למאזינות ולמאזינים, והם פחות ביקורתיות וביקורתיים.

אנשים נבונים לא מבזבזים זמן על רגשות נעלבים או חיפוש עצבני וזעוף של אחרות ואחרים שניתן להאשים ברגשות האישיים אלא מפיקים ומפיקות לקחים, משתדלים ומשתדלות לתקן נזקים, לומדים ולומדות להיזהר, וממשיכות או ממשיכים.

בעבודה ציבורית מה שכנראה חשוב זה להתרכז ביעדים המוגדרים, המעשיים והאפשריים, לגייס עזרה, שיתוף פעולה וסיוע מאחרות ואחרים, ואין שום צורך לגלוש למישורים נוספים. למה לבזבז זמן על עניינים אישיים במקום לשפר לאזרחיות ולאזרחים את החיים?

כמובן שבדמוקרטיה מותר לדעתניות ודעתנים להביע הגיגים, לתת ציונים או להציע רעיונות טובים ומועילים, אבל אין צורך לסטות מנושאים ממלכתיים או לאומיים ולדון בעניינים אישיים.

יקח זמן עד שמצב התחבורה ישופר וירווח לפרהסיה. גם המלחמה בפשע תארך איזה תקופה עד שתשוב השלווה. נראה שכל שרי ושרות הממשלה הרעננה עובדים קשה וללא הפוגה למען המדינה, אבל צריך סבלנות רגועה. סך הכל, לא קל לנקות אורווה שסרחה והוזנחה שנה אחר שנה.

שר הביטחון כבר מכיר את העבודה, שכן רוב חייו הבוגרים הוקדשו להגנת המדינה. לעומת זאת, לא כל השרים והשרות מתמצאים ומתמצאות במערכות גדולות, סבוכות, מורכבות ולא מוכרות, ולכן יתכן שנראה חלק מהתוצאות המובטחות קצת מתעכבות.

אין צורך לפחד מביקורת בונה, להעלב מימנה או להטיל אשמה זעופה, אלא רק לנסות להבין את מקורה, ולפעול בצורה שאולי תרגיע אותה.

קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן