הנבואה כנראה גם ניתנה לנביאים

לפני שנים נכתב עוד הסבר למשועממות ולאדישים. האמת היא שיצאו כאלה אלפי פשקווילים חילוניים, אבל שינויים לאומיים הם כנראה תהליכים איטיים, ולכן חשוב להיות סבלניים, עיקביים ונחושים, במיוחד כשחשים קצת מתוסכלים או כשנראה כאילו הדברים לא ממש זזים על אף המאמצים המתמידים.

הציטוט למטה קצת מדהים, שכן הוא נכתב שנים לפני שהתרחשו אירועים אזרחיים ודמוקרטים שהביאו לשינויים חיוניים וחיוביים.

ציטוט:

משום מה, דומני ששחיתות מדהימה, חצופה וחסרת בושה פשטה בהנהלה, ולא ממש ברור לי מדוע לא עוצרים את ראש הכנופיה. סך הכל, החשוד כבר נמצא בחקירה תקופה מאוד ארוכה, ועדיין המשהה המשפטי הנאמן לכנופיית השררה לא הוציא מימצא, ואין שום המלצה או פירסום של פירטי כיתבי האשמה. מדוע יש כזו השהייה ארוכה, שהיא תמוהה, מזיקה, פסולה ושגויה?

זה טוב למדינה שנחקרים במשטרה וחשודים לכאורה ימשיכו לרמות, להונות, לקבל ולחלק מתנות בעודם כביכול מנהלים אותה ביושרה נאמנה? זה בסדר לתת קידום לאפסנאי שהורשע בתקיפה, להניח שהוא כלל לא ידע מה מעוללת שליחתו הנאמה, ולאפשר לו לשלוט בביטחון המדינה?

כמה זמן עוד יקח למשטרה לנקות את אורוות השילטון שלכאורה סרחה? האם צריך לארגן הפיכה אזרחית שאינה אלימה או רק להמתין על הקו כמה חודשים בסבלנות רגועה בעוד ביטול הסכמי אוסלו והזיות סיפוח בקבוצה השליטה יובילו למלחמה אזורית קטנה?

עד כאן ציטוט ממאמר ישן שנכתב מזמן ולכאורה הפך למציאות שהעלתה עשן לפני שהמצב לאחרונה תוקן.

האמת היא שבזמן שהדברים נכתבו עוד כלל לא היה ברור שהם גם יתגשמו. בקיצור, הנבואה שלכאורה הגשימה את עצמה סתם נאמרה מתוך דאגה לאומה, בטח לא כדי לעשות פוזה של קדוש עם גלימה, מצנפת מרשימה וקופסת תרומה ביציאה.

כולם יודעים שהנבואה ניתנה רק לנביאים מיקראיים ישישים ולשוטים הזויים, ולכן חשוב להימנע מעשיית רושם שלילי על האדישות והאדישים בעזרת התחזות לקוסמים.

מקסימום, אפשר לנחש ניחושים מלומדים או לתת ביאורים, פירושים או הסברים נטולי סימוכין, משמע כאלה שאינם נתמכים על ידי נתונים מבוססים מחמת היותם עתידיים, לא ידועים, נסתרים ועלומים.

קישור למאמר נושן בשם- הוא לא ידע את שמה. קישור למאמר בשם ביתי הברוכה וקיללתה של קסנדרה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “הנבואה כנראה גם ניתנה לנביאים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן