הפושע יסכים לקיים מיצווה?

הפושע יסכים לקיים מיצווה?

ראש הכנופיה נפגש ברוב חסדו עם בני המשפחה, שבגלל המחדל שלו והתעלמות מקריאות האזהרה עוברים סבל נורא.

פורסם שהוא סיפר להם שהאחריות היא על הקבוצה היריבה שלכאורה טרם ענתה ברוב רישעותה.
במציאות, יש גמישות ומוכנות לעיסקה שתשיב לשני הצדדים בני משפחה.

ציטט:

דיווח: חמאס דורש 1,000 אסירים בתמורה לשחרור נשים, ילדים וקשישים מהשבי.

ציטוט:

נתניהו למשפחות החטופים: “עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס”

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נפגשו היום (חמישי) עם נציגי משפחות החטופים בקריה בתל אביב. בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו למשפחות: “אנחנו מחויבים להחזיר את כולם. גם אם אנחנו הולכים למערכת רבת שלבים זה כולל את כולם, גם את החללים וגם את החטופים והחטופות. הייתי שמח אם הייתי יכול להיות לכם היום איש בשורה. עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס. הם עדיין מחזיקים בדרישות בלתי מקובלות. הם לא ששים להתקדם, הם גם רוצים להבעיר את השטח ברמאדן. זה הניסיון שלהם, זאת המטרה שלהם”.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, ראש הכנופיה האשים את היריבים על שהם לכאורה מעכבים, אבל במציאות הגיעה הצעה סבירה שניתן לדון בה בלי בעייה. במילים אחרות, הפושע כנראה שוב שיקר, אבל זה רק בגלל שהוא פתח את הפה ודיבר.

פידיון שבויים הוא מיצווה חשובה, שכן פיקוח נפש זו חובה עליונה וצריך לעשות הכל כדי למלא אותה.
אחרי הסדרה, גם אם תהייה יקרה או קשה, אפשר להמשיך לריב עד חורמה, לנטרל נקודה אחר נקודה בסבלנות רגועה, או לדון בעוד עסקה, אבל הצלת חיים היא החובה העליונה.

בקיצור, ראש הכנופייה הצהיר שאין תשובה או עסקה, והיום שוב התגלה שכזבנים סידרתיים משקרים בהתמדה.

עכשיו רק נותרה השאלה אם הפושע הנכלולי יעדיף להמשיך במלחמה כדי להשאר בשליטה בתקווה למלט מהרשעה או שיכבר חובה קדושה ויפעל לטובת המדינה וחזונה?

סרבנות לפשרה תוביל לאסון נורא, ולכן סביר שהכזבן החרדתי לא יעז לדחות את ההצעה.

חלילה הוא יתקע מקלות נוספים בגלגלי הדמוקרטיה, תפרוץ מהומה שיהייה קשה להרגיעה אפילו עם מכת”זית רטובה. סך הכל, האומה כבר מספיק סבלה ודי לה בתעלולי פוליטיקה שלא מתחשבים בסיבלה של הקהילה.

הערה אחרונה: את התמונה המזוייפת שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהיא בעצם מכונה נטולת דיעה. במציאות יש לפושע הרבה פחות יציבות, ובמקום להגיע לחוף מבטחים הוא כנראה גם עשה טעות בניווט.

קישור למאמר בוואלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן