הרמב”ם היה כנראה אדם חכם

הרמב”ם היה כנראה אדם חכם

יתכן ששטיפת מוח מתמידה ושגוייה שאין ביסוס עובדתי לה, הסתה, רמייה, רישעות וחוסר הכרת תודה גרמו למתחזים לכשרים לקרוא למי שמאביס אותם בעודם משתמטים מהצבא, עושים קרדום לחפור בה ולא מביאים ביכורים לבירה- בוגד מרושע.

איך קוראים למי שנוגס בחימה שפוכה את היד המאכילה אותו בהתחשבות, בנדיבות ובחמלה?

מי יודע? אולי כזו התנהגות נלוזה, חצופה, מעליבה, גסה והוצאת דיבה ריקה בפרהסיה היא חלק ממצווה קדושה? יתכן שזו דרכה של תורה, שהמתחזים לכשרים לכאורה הוגים בה בלילות ובימים אבל נראה שעד היום לא ממש מבינים שלא ראוי סתם לפגוע או להזיק בכוונה במקום לכבד אחרים?

ציטוט:

“תקציב מרושע של קואליציה מנותקת”: בנט נתן לחרדים הכל — ונשאר “בוגד”

עד כאן ציטוט שכנראה מעיד על רישעות, כזבנות ונכלוליות.

אם החרדים שלא תורמים אלא רק לוקחים עדיין מקבלים תקציבים ציבוריים במקום לגדל ביכורים, לתרום למדינת היהודים ולפרנס בעצמם את העוללות והעוללים, מדוע הם מגדפים, מכפישים ומקללים?

יתכן שמתן תקציבים לחרדים זו טעות, במיוחד כשהם לא מעריכים את המעשים ומאשימים את הנותנים כאילו הם בוגדים מרושעים וזדוניים. אולי כדאי לתת הצדקה להאשמות הנוראות ולבטל את הקיצאות לישיבות, למקוואות ולמתפרנסים ממכירת חותמות כשרות שמובעות על מזונות?

בצורה כזאת, לפחות הזעקות, הטענות וההאשמות יהיו מבוססות ולא מומצאות למטרות פוליטיות? יהייה מצויין אם המאמינים יתבקשו בנימוס לצאת לעבוד, לשלם מיסים ולפרנס בעצמם את ילדיהם הרבים. בצורה זו יהייה הרבה יותר כסף לסל התרופות בעבור החולים, יועלו קיצבות הקשישים שהדתיים לא מכבדים, ואולי גם יבנו בתי ספר מרווחים לתלמידים הדחוסים.

במידה והמתחזים לכשרים יטענו שהישראלים הם לכאורה אנטישמים, קוזאקים וצוררים ששונאים יהודים טובים שמשתמטים וחומדים, אולי יהייה כדאי להראות להם את הציטוטים הבאים:

בזיעת אפך תאכל לחם.

הרמב”ם כותב ברוח זו דברים קשים במשנה תורה:[4] “כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא. לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה.

אמרו חכמים: כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו: לא תעשם עטרה להתגדל בהם ולא קרדום לחפור בהם. ועוד ציוו ואמרו: אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה, וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות…”

עד כאן תשובה חילונית שאולי תסייע להתגבר על חוסר הבנה דתית.

כאמור, הרי ממילא החרדים כבר זועקים וצורחים עד השמיים בעוד שהם בעצם מתוקצבים, אז אולי כדאי לתת להם סיבה שתצדיק את הקולות הרמים, אחרת הם סתם נראים כרמאים שלחינם זועקים.

קישור למאמר בהארץ. קישור לויקיפדיה. קישור למאמר בשם- צריך מערכה יעילה כנגד הסתה ושנאה. קישור למאמר בשם- הסתה לשנאה אינה מצווה קדושה. קישור למאמר בשם- יכולת בחירה בין טוב לרע

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

2 thoughts on “הרמב”ם היה כנראה אדם חכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן