השודדים מתפקחים וחוששים מעונשים?

השודדים מתפקחים וחוששים מעונשים?

חמדנות, השתמטות, בטלנות, בדלנות, התנשאות וסחטנות הן טעות. למעשה, אין בין החטאים שמוזכרים לעיל הרבה קשר ליהדות, להתחשבות או למוסריות.

ציטוט:

החרדים מבינים שעשו טעות היסטורית, והם אחוזי אימה מתגובת הנגד החילונית.

החברה החרדית חווה עכשיו את שכרון הכוח במלוא העוצמה. אך גם שם כבר מתחילים להבין — המיינסטרים הישראלי עוד יחזור לשלטון, ושום דבר כבר לא יהיה עוד כפי שהיה.

עד כאן ציטוט.

לא ברור מדוע החרדים כל כך דואגים. סך הכל, לפי הכתוב בכתובים מאוד חשוב להזיע בשדות ולגדל ביכורים כדי להביא סלים מעוטרים לבירה באחד משלושת הרגלים הקדושים. לעומת זאת, ניפנוף בקרדומים קדושים כדי לחצוב תקציבים זו פעילות עבריינית שעליה חלים איסורים חמורים.

ציטוט:

רבי ישמעאל בנו אומר:הלמד – על מנת ללמד,מספיקין בידו – ללמוד, וללמד.והלמד – על מנת לעשות,מספיקין בידו – ללמוד, וללמד, ולעשות.

רבי צדוק אומר:לא תעשם עטרה – להתגדל בהם,ולא קורדום – לחפור בהם.כך היה הלל אומר: ודישתמש בתגא – חלף,הא, כל הנהנה מדברי תורה – נטל חייו מן העולם.

פירוש הרמב”ם:

אחרי אשר הסכמתי שלא אדבר בזאת הצוואה מפני שהיא מבוארת, ולדעתי גם כן שדברי בה לא יאותו לרוב חכמי התורה הגדולים ואפשר לכולן, חזרתי מהסכמתי ואדבר בה מבלתי שאשגיח לקודמים או לנמצאים.

דע שזה שאמר שלא תעשה התורה קורדום לחפור בו, כלומר לא תחשבהו כלי לחיות בו, ובאר ואמר כי כל מי שיהנה בעולם הזה בכבוד התורה נוטל חייו מן העולם, פירוש מחיי העולם הבא.

עד כאן ציטוט.

הפרדת הדת מהמדינה תהייה תגובה ציונית הולמת לקהילה שלא תרמה אלא רק לקחה בהתמדה.

מה רע יקרה אם הדתיים יקיימו מיצווה ידועה ויעמלו בשדה לגדל חיטה שתהפוך לחלה כשרה, או אם יקיימו את החוק כמו כולם ויתרמו לתועלת הקהילה והמדינה?

קישור למאמר בהארץ. קישור לויקיסורס. קישור למאמר בשם- אבותנו שנו וחוטאים חטאו. קישור למאמר בשם- פושעים רומסים את חזון המייסדים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן