השכינה אחראית לשבת השחורה?

השכינה אחראית לשבת השחורה?

מחדל השבת השחורה מעיד על הפקרות פושעת בהנהגה, התעלמות מהרבה קריאות אזהרה, ובגידה בחובה לשמור על המדינה.

כתוצאה מההתקפה הנוראה והמזוויעה שלא נמנעה, בבת אחת פסקה המחאה האזרחית כנגד הניסיון לרמוס את הדמוקרטיה במטרה למלט עבריין סידרתי מהרשעה וישיבה בתא.

האומה שכבר מספיק סבלה מייד התאחדה כנגד הקמים לכלותה. יחד יצאנו למלחמה, והושהה ההליך בערכאה.

חוץ מזה מנהיגים אחראיים, נבונים ושקולים מהאופוזיציה התנדבו לסייע לכושלים, ואפילו באה הסכמה לאפשר לפושע לנהל את המערכה עד תומה כדי לשמור על אחדות האומה בעת צרה.

הנקודה האחרונה מהווה בעייה, שכן בגללה לפושע אין בעצם עיניין להזדרז ולסיים את הלוחמה בצורה מהירה, שהרי אז תבוא לו הדחה והענשה.

במילים אחרות, במבחן התוצאה האסון הנורא הפסיק את המחאה, איחד את האומה ואיפשר לפושע להשאר בשררה לעוד תקופה, שכנראה תהייה ארוכה. לפיכך, אין פלא שחברי הכנופייה סבורים בסתר ליבם שפרט לכמה קיבוצים שרופים של שמאלנים בוגדים המלחמה בעצם די הועילה לה.

במקום להביע כזו מחשבה נוראה ולקחת אחריות עליה כנראה שיותר קל להאשים את השכינה ולא את מי שקיבל התרעות ושלל מיכתבי אזהרה מהצבא, אבל משום מה בחר התעלם מהסכנה.

ציטוט:

ח”כ ואטורי באמירה מקוממת: “אם לא המתקפה ב-7 באוקטובר, היינו בבעיה קשה יותר, למזלנו זה קרה משמיים”
חבר הכנסת מהליכוד סיפק שוב התבטאות שנויה במחלוקת: “אני הראשון שאמר שצריך לשרוף את עזה, אני עומד על זה”.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? מי שמאמין וחובש כיפה לגמרי משוכנע שהכל קורה בגלל רצונה של השכינה שברקיע, ואין מה להתווכח עימה. במציאות, התעלמות והפקרות הן טעות חסרת התחשבות. האסון הנורא לא באמת נפל עלינו משמיים. סך הכל, הפושע קיבל אזהרות לגבי מה שבא, ולא פעל כדי לנטרל את הסכנה.

מצד שני, יכול להיות שמהשמיים שלחו לנו עבריינים, רשעים ופושעים במטרה להדגים שעדיף לכבד את המיצוות מהכתובים. בלי זה חלילה מסתבכים עד צוואר בפלילים, או מזלזלים בקדושת החים לצרכים אנוכיים ופוליטיים.

חוץ מכל הלעיל, אולי כדאי לזכור שהמלצה מצמררת לשרוף מיליוני אנשים, נשים, זקנים וילדים רק בגלל כמה עשרות אלפי טרוריסטים חמושים לא ממש מייצגת הבנה בכתובים או בחוקים. למעשה, יהודים אמורים לדעת שאסור לעולל לאחרים מה שלנו לא היה נעים, אפילו לא לצרכים פוליטיים או בגלל רגשות סוערים.

חלילה, נפר את החוקים האנושיים בעצמנו נהפוך לעבריינים, חוטאים, רוצחים ופושעים נקמניים. מוזר שמתחזה ליהודי מביע בפומבי רצון לשרוף מיליוני אנשים, נשים וילדים כאילו שזו המלצה קדושה מימרומים.

למרבה הצער, שונאי ישראל יעוטו על אמירות מטופשות, מרושעות, מזעזעות ופסולות מסוג זה, ויזעקו שכולנו לכאורה טרוריסטים שרק רוצים להרוג קורבנות תמימים מחמת היותנו עצבניים ואכזריים. במילים אחרות, קיצונים אכזריים, בורים ורשעים גורמים לנו נזקים קשים.

אולי הכל באמת מתרחש ברצונו של השוכן במרומים. לפיכך, כשיענש הפושע עם שלל האישומים הפליליים נוכל להודות לאלוהים. הפושע עשוי לטעון ששוטרים ושופטים סתם תפרו לו תיקים, אבל יהודים טובים יודעים שהחלטות גורליות מתקבלות בשחקים.

להבדיל מהמתחזים לכשרים ששואפים לרצוח המונים מחמת היותם קצת בורים, אלימים ועברייניים, לחילונים יש גישה אחרת לחיים. לדעתם חשוב לכבד את הברואים, אסור לגרום נזקים ומותר רק להשכים על הקמים לגרום סיכונים. למעשה, בתורתם כתוב בתוכחה- מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?, וזה אומר שאין צורך להנות מהשמדת רשע, שנעשית רק מחוסר ברירה.

כאמור, יש קצת הבדל בין אלה שמבינים את מיצוות האל ורשעים זדים שמעדיפים לזלזל.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- נאום הסיכום קצת עגום.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן