השכינה אינה תמונה יפה

השכינה אינה תמונה יפה

כידוע למי שיודעת ויודע בתורה שלנו כתוב-לא תעשה לך כל פסל וכל תמונה.

הרבה פעמים בתורה מסופר שבני ישראל סטו שוב ושוב מדרכה של תורה, נהו אחר אלילי שווא ובאה להם הענשה חמורה. חוץ מזה, גם מסופר שההיסטוריה המשעממת נוטה לחזור על עצמה. מעניין למה אומרים את זה עליה.

ציטוט:

איסור עשיית פסל ביהדות כולל שתי מצוות לא תעשה מהתורהאיסור עשייה או קניה של פסל עבור עצמו, ואיסור עשיית פסל בידיו, אפילו עבור אחרים. האיסור הראשון הוא הדיבר השני בעשרת הדיברות. מטרת איסורים אלו להרחיק את האדם מעבודת אלילים.

מלבד איסורים אלו, מצווה התורה גם שלא להשתחוות לפסלים ולא להרשות את קיומם בארץ ישראל.

המצווה הראשונה נלמדת מהפסוק בספר שמות: ”לֹא תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל תְּמוּנָה אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתַָּחַת וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם מִתַּחַת לָאָרֶץ.” (ספר שמותפרק כ’פסוק ג’). איסור זה מופיע מיד לאחר האיסור הראשון במקרא על עבודה זרה בכללותה. חכמים הבינו איסור זה כאיסור עשייה של פסל עבור עצמו, ואפילו כשהעשייה נעשית על ידי אדם אחר.[1] לאחר איסור עשיית פסל, מופיע איסור השתחוויה לעבודה זרה ואיסור השתתפות במנהגי עבודה זרה.

עד כאן ציטוט.

ללא קשר להוראה המפורשת שהגיעה מלמעלה, משום מה רואים את דיוקנו של המשיח הקדוש תלויות בכל פינה, אפילו שהממשלה העבריינית מתחזה לכשרה. שוב יש סטייה מהנחייה קדושה? למה?

האל אינו בן אנוש, פסל מרהיב, פרה זהובה, צלם נוצץ או קמע, והרב חסדו לא גר בהר הבית או שוכן לבטח בתוך המזוזה שבכניסה.

מי שבטעות סוגד לדברים גשמיים שנחשבים קדושים או למזומנים כנראה לא מבין הרבה בכתובים, או סתם מאמין לזדים מזוקנים שבכוונה מפיצים כזבים לצרכים אנוכיים שאינם ממש רוחניים.

קישור לויקיפדיה. קישור למאמר בשם- עוד לא אבדה תקוותנו. קישור למאמר בשם- הגיע הזמן להחליף את העבריין.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן