יש הבדל בין שחיתות לעבריינות?

יש הבדל בין שחיתות לעבריינות?

והרי קושייה שאולי תעניין את הפרהסיה העסוקה עוד לפני שפסח בא:

אם מי שקיבל שוחד, חטא וביצע עבירה מוכן לקחת אחריות מלאה על השגיאה, שלא לומר לבקש יפה סליחה, אז מה זה אומר לגבי מי שבישל את המזימה והורה על ביצועה?

נחמד שהמעורבים הזוטרים מודים במישגים ומקבלים הסדרים וקנסות כספיים, אבל מה לגבי הפושעים שאחראים למעשים הפסולים? למה הם לא מודים או לפחות מתנצלים על היותם חמדניים, עברייניים וכזבניים?

ציטוט:

הסדר טיעון בתיקי בזק: “יורוקום” תודה באישומים ותשלם קנס בסך 400 אלף שקלים.

עד כאן ציטוט שלכאורה מאשר את קיומה של שחיתות.

אין באמת סיבה לרדוף חברה שכשלה, התפרקה וסבלה בעוון מעללי מנהליה, ולכן ההסדרה וההודאה באשמה כנראה בעיקר נועדה לרמוז לשאר הנאשמים בפרשה שלכולם כבר ברור וידוע שנעשה פשע.

בשלב הבא לכאורה תבוא הרשעה והענשה לכל מי שבמקרה חטא, בשגגה או במזימה תחילה. אין שום צורך לחוש חמוצים, מרומים או מאוכזבים, שכן בתום ההליך כנראה שנפטר מהחרצנים ומהפירות שהם יותר מידי בשלים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- המצב הוטב בזכותה של הדמוקרטיה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן