לא רק היהודים נרדפים

לא רק היהודים נרדפים

זה לא תמיד נעים לשמוע את האמת בפנים או להציץ במראה אחרי שמסתבנים ומתנגבים, אבל חשוב להתייחס לדברים, אחרת קצת מתביישים, מדחיקים, מחביאים או סתם מתעלמים ומצפצפים.

ציטוט:

עבאס: “ישראל – מדינת כיבוש שמנהלת אפליה נגד אזרחיה”

“אומר זאת בצורה ברורה – מדינת ישראל היא מדינת כיבוש שמנהלת אפליה נגד האזרחים הערבים  שלה” – כך אמר היום (חמישי) יו”ר מפלגת רע”ם וחבר הקואליציה, חה”כ מנסור עבאס, לרדיו “מכאן” בערבית. עבאס התבטא כך פעמים רבות בעבר, אך תזמון הדברים הפעם בא כהבהרה על אמירותיו בשבוע שעבר שבהן סירב לתאר את ישראל כ”מדינת אפרטהייד”.


ציטוט:

מנסור עבאס: “בגדה יש כיבוש, בתוך ישראל יש אפליה של ערבים”

יו”ר רע”מ התבקש בריאיון רדיו להתייחס לסירובו להגדיר את ישראל כמדינת אפרטהייד: “הדו”חות הממשלתיים מצביעים על חוסר צדק כלפי האזרחים הערבים”. נתניהו: “דברים מבישים של השותף הבכיר של בנט, ובנט שותק”.

עד כאן ציטוט.

על פי החוק כל האזרחים בישראל, אבל בפועל ולפי התקציבים שהופנו למיעוטים, לא בטוח שהלאומנים הגזעניים קיימואת החוקים או היו שוויוניים.

עבאס לא אומר שיש אצלנו אפרטהייד, שהוא אפליה פסולה על פי חוק, רק שקיפוח, הזנחה, הכפשה, העלבה והשמצה הם תופעה נפוצה במדינה שהוסתה מחזונה.

לא קל להיות יהודי, שכן ההיסטוריה מראה שאנו הקורבן התמידי, אבל כנראה שדי קשה להיות אזרח ישראלי שהוא במקרה ערבי נוצרי או מוסלמי.

כידוע ליודעות וליודעים, לפי הכתובים, ליהודים אסור לעולל לאחרים את מה שלהם לא נעים. מצד שני, כנראה שגם די קשה להיות בארץ בתור אזרח ערבי.

מה המסקנה? יתכן ששנאה, הסתה וגזענות הן לא הוראות קדושות מהתורה? אכן הפתעה. אולי הגיע הזמן שנפסיק להכחיש את מה שידוע ונחזור לחזונה של המדינה? סך הכל, שותפות ושוויון מלא הם חלק ממה שמופיע במגילה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- לתוקפנות ואלימות יש חסינות?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן