למלחמות יש סיבות כלכליות

למלחמות יש סיבות כלכליות

לציבור המנהיגים מספרים שמלחמות קדושות, כואבות, יקרות, עצובות ומסוכנות נעשות למען סיבות אידאולוגיות, לאומיות, דתיות או מוסריות.

סך הכל, חשוב לתת לאבות ולאימהות סיבות טובות ומשכנעות כדי שיסכימו לשלוח את הילדים לקרבות מסוכנים שמייצרים זיכרונות, טראומות ומצבות.

במציאות, כל הדתות אוסרות על רצח ופגיעה באחרים אלא אם כן יש צורך חיוני להגן על החיים מתוקפים רצחניים. חוץ מזה, דומה שלרוב המלחמות בעולם בעצם יש בעצם סיבות כלכליות.

יצרני הנשק הגדולים לפעמים לא ממש מתאמצים לפתור סיכסוכים עגומים שכן הם מוכרים כלי משחית לכל הצדדים הניצים בהמון מזומנים. חלילה, יבואו הסכמים רגועים לסוחרי האמצעים הקטלניים יגרמו הפסדים. למה שהם יכתתו את הטילים והמטוסים לטרקטורים?

הסיבה הנוספת לפריצת עימותים היא רצון אנוכי וחמדני לשלוט במשאבים. הנה למשל, מי שמוכר אנרגיה לאחרים לא תמיד רוצה להוריד מחירים. למעשה, אם חלילה יבואו פיגועים חות’יים חצופים ואובדניים שיעלו באופן משמעותי את עלות הדלקים המשונעים, היצרנים יהיו מאוד מרוצים, וגם הרבה יותר עשירים וחשובים.

ציטוט:,

דיווחים: ספינה בבעלות ישראלית הותקפה על ידי מל”ט איראני בים הערבי.
גורם אמריקני אמר לסוכנות הידיעות AP כי מל”ט מתאבד התפוצץ על ספינה בבעלות המיליארדר עידן עופר, והעריך שאיראן עומדת מאחורי המתקפה. הגורם הבהיר: “נגרם נזק לספינה, אין נפגעים”

ציטוט:

“ישראל היתה רק עוד כלי עבור פוטין, וכעת פרצופו האמיתי נחשף”

לצד קריסת הקונספציה בנוגע לחמאס, הבינה ישראל בשבועות האחרונים כי שגתה גם בנוגע לולדימיר פוטין. מומחים מנסים להסביר מדוע נשיא רוסיה התייצב לצד ארגון הטרור, קושרים זאת לעברו בקג”ב.

עד כאן ציטוט.

בקיצור, נראה שרצון לשמר הכנסה קבועה עומד מאחורי הניסיונות האחרונים של ציר הפושעים המוכרים לייצר בעולם קצת זעזועים. אומנם, בעיתון מדברים הרבה על הבדלי גישה, אבל מאחורי רוב המלחמות הגדולות מסתתרות סיבות כלכליות ואנוכיות.

כשאין ברירה מותר לנטרל סכנה. זה מצויין שציר הרשע חשף את רישעותו והפליל עצמו בפרהסיה, שכן עכשיו יש לעולם התרבותי סיבה והצדקה לטפל בעייה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- פושעים אינם באמת חברים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן