לפעמים עבריינים לגמרי צודקים

לפעמים עבריינים לגמרי צודקים

לפעמים, אולי לכבוד החגים, גם עבריינים סידרתיים וכזבניים שמסובכים עד צוואר באישומים פליליים אומרים דברים נכונים, אמיתיים ומדוייקים. זה די נדיר ולכן קצת מדהים וגם מאוד מרשים. מצד שני, לא כל החלקים מדוייקים, אבל זה המצב עם נוכלים.

ציטוט:

נתניהו במימונה: “השנה החג מסמל גם תקווה. אנחנו כבר חוזרים”

יו”ר האופוזיציה חגג את המימונה אצל פעילי ליכוד באור עקיבא ואמר: “החג הזה משקף את האחדות, והשנה יש לו גם סממן של תקווה. לאזרחים יש חיוך שלא היה להם בשנה האחרונה”.

עד כאן ציטוט שלמרבה הפלא אינו כולו הטעייה יזומה, האשמה ריקה או סתם רמייה, שאצל נוכלים סידרתיים זו השגרה.

למעשה, מאז הדחת הכנופייה העבריינית שהסתבכה בחטאים וזומנה להזיע בערכאה, המדינה שבה לחזונה ולדרכה, וכולן וכולם באמת הרבה יותר רגועות ושלווים.

סך הכל, באמת אין יותר ידיעות יומיות אודות שחיתות נוראה, אין דיווחים מטרידים על הרגלי השתייה של המורשעת הלקוייה והתנהלותה האלימה כלפי עובדיה, יורש היצר מזמן לא זומן לעוד תביעות דיבה בעוון התנהלותו הנלוזה, ומושחתים חמדניים ואנוכיים כבר לא סוחטים את המדינה.

ההנהלה כבר לא קונה לעצמם ולכביסתה המצחינה מטוס מיותר, מפואר, מאובזר והרבה יותר מידי יקר על חשבונה של הפרהסיה, וראש הכנופייה לא מוכר את שלומה של האומה בעבור עמלה בלי שמשרד הביטחון ידע, שזו למעשה בגידה בשבועת האימונים שניתנה, שלא לומר הפרה מסוכנת, עבריינית ואנוכית של הבטחה רשמית.

חוץ מזה, וזו כבר הקלה רבה ומעוררת שמחה, גם פסקו הסגרים הסידרתיים שחנקו את הכלכלה, אין עוד ועוד סבבי בחירות יקרות, מפלגות ומיותרות כל כמה שבועות רק בגלל שהנאשם לא מצליח להגיע להסכמות קואליציוניות, ולממשלה הרעננה יש הצלחות מרשימות בהמון גזרות למרות המשימות הרבות, המאתגרות והקשות.

סך הכל, זה לא פשוט או קל לנקות אורוות מוזנחות, מופקרות, סרוחות, מושחתות ומקולקלות, אבל כולם וכולן בממשלה מבינים ומבינות שזה הכרחי, חיוני ונדרש לעשות, על אף הניסיונות המתמידים להפיץ השמצות, שפע הצרחות, ההאשמות הריקות, הנאצות וההכרזות המרגשות שנועדו לתקוע מקלות ולהקשות.

בנוסף, שוב יש עכשיו שיח עם מתונים שוחרי שלום בסביבה, החלה מלחמה נחושה ומתמידה בפשע, ומישפטו של הנאשם שיורשע מתנהל ללא הפרעה. כל זה הוא כמובן נפלא, שלא לומר מעורר תיקווה.

בקיצור, הנאשם שהודח ויורשע מדבר על חיוך של תקווה שמחה על פני האומה מאז השנה שעברה, וזו כנראה אבחנה לגמרי נכונה.

מה שאולי לא ממש הוסבר בצורה ברורה וגלוייה זה שהסיבה לתחושה הטובה נעוצה בעובדה שהפושע שיורשע כבר לא מזיק למדינה, לא פוגע בביטחונה בעבור עמלה, לא מסרב להסדרה שהיא חזונה ולא מזניח את בריאות תושביה. כזכור, הפושע אפילו התעלם ממצווה קדושה ולא העלה את קיצבאות הזיקנה מעוררות הבושה, שאצלו היא כנראה תכונה חסרה, פגומה, נבולה או סתם קצת לקוייה.

חמלה היא תכונה מוסרית, אנושית ויפה. מצד שני, לא בטוח שהיא הראשונה ברשימה אצל המורשעת הלקויה והעבריין הסידרתי שהוא בעלה. למעשה, שלל כיתבי האשמה במשפחה שפעם שלטה בכל הממלכה מראה שיתכן שאנוכיות, עבריינות, חמדנות, נכלוליות או כזבנות היו בעדיפות.

אולי הערה אחרונה נדרשת, לגבי הציפייה ההזוייה לשוב לשררה בסערה, וזו קצת תעזור לפרהסיה להבין את שיטת הרמייה וגודל האשלייה: הנאשם יורשע, והמבוכה הזו גם תחזור על עצמה בגלל ריבוי כיתבי האשמה. ועדות החקירה יוסיפו שתי האשמות מאוד חמורות לשלושת הקיימות, שגם הן די קשות.

במילים אחרות, העבריין הסידרתי לא ישוב השתא בעליצות להנהגה בעזרת בגידה בעבור הבטחה או איזה קנוניה אלא כנראה יורשע בערכאה ויועבר אחר כבוד מדיור בוילה עם בריכה נאה לשהייה כפוייה במתקן כליאה. נו? מה הפלא שהאומה חשה תקווה שמחה, והיא עליזה ונינוחה?

קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “לפעמים עבריינים לגמרי צודקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן