מזיקות ומזיקים בסוף נענשות ונענשים

מזיקות ומזיקים בסוף נענשות ונענשים

להיות ברשימה שחורה, לכאורה רק בגלל השמעת ביקורת בונה למען הושעת הדמוקרטיה מכנופיה מזיקה שעבריין בראשה, זו קצת בעייה. מצד שני, להמתין לישיבה בתא זה גם סיבה למועקה קלה.

יש אימרה נושנה שמזהירה זדים לא להזיק לאחרים, שכן הדבר גורם לסיבוכים. למרבה הצער, לא לכולם וכולן יש הבנה מלאה בכתובים או כבוד לחוקים, ולכן נגרמים נזקים יזומים לזולתים, שזה ההפך הגמור מהמצווה על ידי השוכן במרומים.

מידי פעם ההיסטוריה, זו המשעממת שסובבת במעגלים, מספקת לנו עוד דוגמאות לדברים הידועים, אולי כדי שלא נשכח לקחים ישנים ונראה מה קורה לרשעים שגורמים נזקים לאחרים.

ציטוט:

אחרי שבועיים של הפסדים, פליטת פה ותמונות שמסגירות יותר מהכול חולשה – נדמה שמגע הקסם של נתניהו אבד. גם בליכוד מבינים את זה, אפילו רגב שבריאיון ה”שחור או לבן” הטביעה עליו בטעות חותמת “פג תוקף”.

כמה שהוא מתגעגע עכשיו לממשלה הקודמת, זו שהוא ריסק רגע לאחר שקמה רק כדי לעקוץ גם את גנץ. תמונותיו, משתרך בשדות תעופה נידחים, מטופל במזוודות ומשגר מבטים נוגים לכל עבר, עוררו חמלה. תמונות שמסגירות את הסיפור כולו, בקליפת אגוז: הנה הוא, במבט אטום, אבוד, יושב על ספסל, נשען על מזוודה, מחשב את קיצו לאחור, נגרר אחרי הרעיה, שנגררת אחרי הבן. סיכום מנהלים קצר של תולדות שלוש השנים האחרונות בהן נתניהו כבר לא היה הוא עצמו, אלא בובה שהופעלה מרחוק על ידי בני ביתו ונגררה ממכה למפלה, מטעות לשגיאה, עד הנפילה.

היו לו שבועיים נוראיים: הפסיד בסיעת הליכוד (ועוד למי, לאורלי לוי-אבקסיס), הפסיד בוועדה למינוי שופטים בכנסת, הפסיד בקרב על ראשות העיר אילת (ועוד למי, לגדעון סער!), חטף על הראש עם הטלפון בשבת ללינוי אשרם (ואחר כך “התנצל” תוך שהאשים את “הצוות החרוץ שלי”), אחר כך נקלע לשערורייה המביכה בסוויטה הנשיאותית של “דן כרמל”. מגע הקסם אבד. הקוסם שנהג לשלוף שפנים בסיטונות, הפך לשפן.

ברפלקס מותנה ניסו כמה מחסידיו להאשים את ראש הממשלה או שר החוץ או שניהם ביחד שלא אישרו לו מעמד של VIP, מה שאילץ את האומלל לכתת את מזוודותיו בעצמו. ובכן, התמונות צולמו בסן פרנסיסקו. אין קשר לבנט ולפיד. שנית, האיש מצויד בדרכון דיפלומטי ומעמד של ראש ממשלה לשעבר. הוא ומלוויו לא אמורים לעמוד בתור. אלא אם כן קרתה תקלה כלשהי או, שבעצם כל המעמד היה מבויים.

ציטוט:

“כל מי שהולך עם נתניהו לוקח בחשבון שאולי הוא ירמה אותו”: חיים ביבס יורה לכל הכיוונים.

יו”ר השלטון המקומי ומקורבו של נתניהו חושף את הכשלים שהשאירו את הליכוד מחוץ לממשלה ושלחו מיליוני תלמידים הביתה • ביבס מותח ביקורת חריפה ומפתיעה על הכישלון בהרכבת הממשלה (“נתניהו צריך להבין איך לא היו מוכנים ללכת איתו”).

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? כשמזיקים להרבה אנשים מטעמים אנוכיים ונכלוליים בסוף כנראה משלמים על החטאים. האם ילמדו לקחים מהמישגים או שבעוד תקופה שוב נראה כשלים דומים?

למרבה הצער, עבריינים סדרתיים ומזדקנים לא ממש משתנים, אבל בגלל ההדחה שקצת השתהתה והסיבוך בערכאה כנראה שלא יגרמו לאומה נזקים נוספים.

כרגע הנאשם נופש באי פרטי, אבל במידה והוא ישוב כנראה שאת שאר הזמן החשוד יבלה במתקן כליאה ציבורי.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר ב-N12. קישור למאמר בשם-זמנו של הנאשם תם. קישור למאמר בשם- המשימה כמעט הושלמה. קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “מזיקות ומזיקים בסוף נענשות ונענשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן