מטרה צבאית היא לגיטימית?

מטרה צבאית היא לגיטימית?

יתכן שאלפי חיילים הרוגים, המון כלים צבאיים מפוחמים ושפע של מעשים רצחניים כנגד אזרחים שלמרבה המבוכה מתפרסמים בעיתונים העולמיים ומביאים לסיבוכים משפטיים רציניים כנראה לא ממש מציקים לצאר של הרוסים, אפילו שבגלל שיגיונותיו המסוכנים, הכוחניים והאכזריים של מנהיגם הם כנראה יהיו הרוסים.

במקום שהצאר ישיב את הבנים הבייתה בריאים ושלמים, יבין שלא כדאי סתם לתקוף שכנים בגלל רצונות חמדניים או שתלטניים ולדון בהסדרים, נראה שהאוקראינים מסרבים להיות עבדים ושהעולם הדמוקרטי קצת מסייע להם בציוד במטרה להדוף את הפולשים.

נו, טוב. הסירוב האוקראיני להיכנע, הכישלונות הצבאיים מלאי העוגמה והמחשבה על הנזקים הרבים כנראה גורמים לרוסים לחששות קלים, אז הם חשים צורך לאיים על העוזרים למתגוננים מפני פושעים.

למרבה הצער, גם עבריינים אלימים מהווים בעייה קלה, ולכן זה לגמרי לגיטימי לבער אותה מחמת היותה מזיקה. במילים אחרות, לא נראה שבקרוב תבוא רגיעה, שכן לרודן עדיין יש באוקראינה כוחות צבא בעלי יכולת תזוזה, ולכן זה יקח קצת זמן עד שטילים מדוייקים ויעילים ישנו את התמונה.

ציטוט:

לברוב: “רוסיה רואה במשלוחי נשק לאוקראינה כמטרות לגיטימיות”

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר הלילה (שלישי) כי רוסיה רואה במשלוחי נשק לאוקראינה כמטרות לגיטימיות. לדבריו “פירושו של משלוח נשק מהמערב לאוקראינה הוא שברית נאט”ו מעורבת במלחמה ואלו יעדים לגיטימים לתקיפה”.

עד כאן ציטוט.

אולי כדאי להסביר לשר החוץ הנאמן של הרודן שעל פי החוק מותר להתגונן בכל האמצעים מפני תוקפן מסוכן ורצחן? לעומת זאת, אסור לירות למוות באזרחים כפותים ולאנוס נשים. זה גם לא יפה להפגיז בתי חולים וכנראה שיש סיבה טובה להכרזת בית הדין הבינלאומי על פתיחת חקירה בגלל פשעי מלחמה חמורים.

הרצון לתקוף, להרוס, לכתוש ולרמוס מדינה שכנה ללא סיבה אינו לגיטימי. טבח אנשים והחרבת ערים, גרימת סבל כביר למיליוני פליטות, ילדות וילדים, והתעללות בסבתות מבוגרות וקשישים זה לא ממש דבר מוסרי, אנושי, חוקי או תרבותי. למה כבוד השר סבור שזה לכאורה לא לגיטימי להתגונן כשבא רוצח קטלני?

מה שאינו לגיטימי יענש, ולמרבה הצער עוד הרבה משפחות ישלמו מחיר מאוד יקר לפני שהסיפור יגמר בגלל שהצאר מתעקש לשחק באש.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- איך משתמשים במשוריינים מפוחמים. קישור למאמר בשם- מלחמה היא טעות יקרה ועצובה. קישור למאמר בשם- אמא רוסיה היא פושעת מלחמה? קישור למאמר בשם- הסכמים עדיפים מנזקים ועימותים. קישור למאמר בשם- אלימות היא טעות חסרת התחשבות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן