סתם מאשימים אבל לא מתחמקים

סתם מאשימים אבל לא מתחמקים

המלחמה על התודעה מאוד חשובה כשמנסים להצדיק לעולם המזועזע שימוש בפעולה שגויה, אלימה וחסרת הצדקה שגורמת סבל אזרחי איום ונורא למדינה שכנה שכלל לא היוותה סכנה או אפילו רצתה במערכה.

ציטוט:

רוסיה על לפיד: “מנצל בציניות את המלחמה באוקראינה”

.עד כאן ציטוט.

מה אפשר ללמוד מהאמירה שלוקה בחוסק דייקנות יזומה וכוונתה לנצל בציניות את העובדה שהסרבנים הקיצוניים מימין טרם פתרו את העימות כדי להנציח שנאה ולתרום לאחדות בעבור צרכים פוליטיים אנוכיים?

אין באמת קשר בין העובדה שרוסיה מבצעת באוקראינה פשע מלחמה ללא סיבה טובה ובין הסכסוך המזרח תיכוני שלאחרונה סוף סוף קצת מתקדם לקראת הסדרה שמזמן הגיע זמנה. הרוסים כנראה רצו לנסות לספר להגנתם שלא רק הם אלא כולם רעים, ולכן הדברים שהם מעוללים לכאורה אינם בעייתיים או חריגים.

ישראל לא סתם תוקפת ערים פלסטיניות בטנקים, טילים ומטוסים, אלא אם אין ברירה ויש מידי פעם צורך להדגים לעזתים שלא משתלם לשרוף לנו שדות מניבים ולהפגיז ישובים אזרחיים רק משום שהם חשים מוזנחים, מלאי שנאה לאחרים או סתם זעופים.

כאמור, אין באמת מה להשוות בין המצב כאן לזה שקורה שם, אבל במלחמת התודעה לפעמים יש צורך לייצר מסך עשן, שכן זה קצת עוזר למי שהוא כזבן לעשות סיחרור קטן. לא שזה ממש עוזר, כמובן, אבל כך לפחות מרוויחים קצת זמן עד שהתרגיל מובן.

במציאות, ישראל לא טבחה מאות אלפי אזרחים בסוריה, לא הפציצה ערים אזרחיות באוקראינה ללא אבחנה, לא גרמה למיליוני תושבים לברוח מביתם בבהלה ללא סיבה, חייליה לא קשרו לאזרחים את הידיים ורצחו אותם על המדרכה או אנסו נשים באלימות נוראה.

מי שעשה כך יכול לספר שפעם היו עבדים באמריקה, שפרעה רדה באיזה אומה עתיקה ושהברברים שרפו את רומא, אבל זה עדיין לא אומר שהוא עצמו אינו פושע מילחמה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- איך משתמשים במשוריינים מפוחמים. קישור למאמר בשם- מלחמה היא טעות יקרה ועצובה. קישור למאמר בשם- אמא רוסיה היא פושעת מלחמה? קישור למאמר בשם- הסכמים עדיפים מנזקים ועימותים. קישור למאמר בשם- אלימות היא טעות חסרת התחשבות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן