עבריינים מורשעים גם משקרים לנשים?

עבריינים מורשעים גם משקרים לנשים?

ממש לא יאומן לראות מה שהשמיע האסיר המשוחרר ששוב חטא, הסתבך והורשע כאילו הוא עבריין, זה עם הבצל והזקן.

ציטוט:

דרעי יוצא מהרכב ומתארגן לשאת דברים מול הכתבים. אחד העיתונאים זורק לו שאלה על הג’וב שקיבל הבן ינקי בסוכנות היהודית ומזכיר לו את הדמעות של יפה אצל רפי רשף. אחר עוקץ עם אימפריית הנדל”ן שלו והמעורבות של אחיו שהיה יו”ר קק”ל. אבל דרעי מנפנף אותם וניגש לעניין: “היום אנחנו מכריזים על שינוי”, אומר דרעי בהתרגשות. אחרי מו”מ חשאי שנמשך כמה ימים, סיכמתי עם ידידיי יו”ר דגל התורה משה גפני ויו”ר אגודת ישראל יצחק גלודקנופף על שילוב נשים ברשימות שלנו לכנסת”.

שקט משתרר ברחבה.

העיתונאים נראים בהלם, מי האמין שזה יגיע. ישראל כבר עוד מעט בת 80 אבל כולם התרגלו שאצל החרדים יש רק גברים ברשימה. אבל דרעי ממשיך בנחישות: “אנחנו משתפים פעולה עם נשים בתפקידים בכירים בכנסת ובמשרדי ממשלה, אנחנו מובילים חקיקה עם נשים ממפלגות אחרות, אנחנו מוכנים לשבת איתן בכל מקום, ואין שום סיבה שלא יהיו גם נשים חרדיות בכנסת.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר על הדבר המוזר? אולי החרדים גם ירשו לנשים להתפלל בכותל בלי להפריע, לתקוף אותן, להגבילן, להפחידן ולגרום להן עוגמה וצער רק בגלל מינן?

זה ממש נחמד שהעבריין הסידרתי לפתע מספר בציבורי שלדעתו של הצדיק שהיה אסיר פלילי ומתחזה ליהודי צריך לתת גם לנשים יחס שוויוני. מה אפשר לומר? זה מפליא, שכן דרעי נשמע כאילו הוא הפך דמוקרטי

.סביר שהחרדים יגייסו כמה נשים צייתניות עם שביסים ומלבושים צנועים כדי להראות לציבור כאילו הם נותנים חופש וכבוד לכל מי שיצר הרב חסדו השוכן במרומים.

האם החרדים הדמוקרטים והשוויוניים גם ירשו לנשים לשרת במועצת החכמים הגדולים, אלה שקובעים? סך הכל, בלי זה לא באמת יהייה ייצוג לנשים, רק הצהרות סובלניות ויפות למופתעות ולמפקפקים שכנראה נעשות לצרכים פוליטיים.

פעם דרעי הבטיח לדאוג לשקופים אבל במקום זה בנה לעצמו בתים יפים ושוב הסתבך בפלילים. לקשישות ולקשישים לא העלו את הקיצבה הדלה, אפילו שזו מצווה חשובה מהתורה.

עכשיו האסיר המשוחרר מספר שהדתיים לכאורה יתנו שוויון זכויות לנשים? באמת? יהיו בארץ משגיחות כשרות, מוהלות, רבניות, חזניות, גבאיות ומנהיגות של חצרות מתוקצבות שעורכות הילולות מסוכנות?

יהייה נחמד לראות את ההבטחות המרשימות גם מתגשמות, אבל בגלל שפושע סידרתי השמיע את האגדות המשעשעות, לא בטוח שבשטח יהיו תוצאות או תזוזות. יתכן שהדתיים אולי יביאו כמה נשים כנועות עם שביסים להצטלם עם הבחורים, אבל אז יושיבו אותן מאחור, בספסלים האחוריים.

קישור למאמר בהארץ.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן