עיקרה הוא שנאה וסרבנות להסדרה?

עיקרה הוא שנאה וסרבנות להסדרה?

המחלוקת העזה עדיין נמצאת בעיצומה ועדיין אין תשובה מלאה. מה עיקרה של תורה?

התומכים במשנתו הנבונה של הרב עקיבא משוכנעים שיש לכבד את הזולת כאת עצמך. לעומת זאת, חסידיו של הילל הזקן בטוחים שצריך להמנע מפגיעה ולא לעולל לרעך את מה ששנוא עליך.

בתורה מופיעה פסוק שאולי יכול לסייע בפתרון המחלוקת ההילכתית העזה- סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפהו, אבל היהודים כנראה אוהבים להתפלפל, להתווכח וסתם לעורר מהומה, אולי בגלל שקנאת סופרים מרבה חוכמה.

בשנים האחרונות המדינה העברית סבלה מהסתה מתמידה לשנאה והפשע שלא נמנע גרם לרצח נורא, שגם הסיט את האומה מחזונה לשלום, ביטחון, שוויון והסדרה.

מעניין שמתחזים ליהודים מסיתים לשנאה ופוגעים באחרים, שכן הדבר סותר לחלוטין את המצוות הקדושות שמשה הביא מההרים.

האם תוקפנות, אלימות וגזענות היא דרכה של תורה? האם סרבנות לפשרה והמלצה ללוחמה מתמידה כלולים בחזונה של האומה, זה שמופיע במגילה?

מעיון יומם ולילה נראה שבכל פעם שהאומה סטתה מדרכה של תורה היא נענשה. למעשה, לאחרונה המתחזים לכשרים כבר הודחו והורשעו בפלילים, ראש הכנופיה העבריינית מסובך עד צוואר בשלל כיתבי אשמה שיובילו להרשעה וישיבה בתא, והכל כמובן ברצונה של השכינה.

קישור למאמר בשם- חרדה קיומית, שנאה והתורה היהודית. קישור למאמר בשם- המילכוד הגזעני של הליכוד. קישור לזהו זה- השד מהבקבוק. קישור למאמר בשם- באתי, קילקלתי, נפלתי. 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן