עישון ושואה מזיקים לבריאות טובה

עישון ושואה מזיקים לבריאות טובה

הבריטים הגיעו למחנה המוות ברגן בלזן לגמרי במקרה. חיים הרצוג הצעיר עוד לא היה אלוף בצה”ל או נשיא המדינה אלא רק קצין המודיעין של היחידה, שהזדעזעה עד עימקי נשמתה מהמחזה הנורא.

עשרות אלפי גוויות שלודות ועטויות סחבות שכבו שם דוממות, וביניהן קומץ שורדים ושורדות. רוב השומרים ברחו, סגרו את המיים, נעלו את השערים ורק הותירו כמה רוצחים במגדלים כדי לירות במי שיעז להתקרב לשערים.

האנגלים לא נתקלו בכאלה דברים גם במהלך קרבות קשים ומרים, והחיילים היו המומים. מחוסר הבנה הם מייד נתנו לניצולות ולניצולים קופסאות שימורים, והאומללות והאומללים אכלו ואז מתו, שכן אחרי שנים של רעב אסור להעמיס על המערכת מאכלים כבדים.

סבתי הנבונה לקחה מהחיילים חלב מרוכז בשפופרת, והרשתה לאמי לקחת מידי פעם מציצה. בהדרגה, הן חזרו להיות מסוגלות לאכול מזון אמיתי, ואימי ניצלה.

הצבא הבריטי היה כל כך מזועזע ממה שהתגלה עד שצוות עיתונאים וצלמים נקרא לזירה כדי לתעד את הזוועה. כבר אז הבינו שאנשים לא יאמינו שהייתה שואה, ולכן תיעדו והסריטו, אבל עדיין יש בעולם הכחשה.

בין שאר המעשים הטובים שהחיילים עשו למען השורדות והשורדים היה לתת להם ולהן סיגריות. בת דודתו של אבי עישנה סיגריה אחרי תקופת גמילה ארוכה, קיבלה בחילה איומה ולא הייתה מסוגלת לאכול ממנות הקרב שחולקו לה על ידי הצבא.

עד שהתאוששה כבר ראתה מה קורה למי שזלל מזון מהקופסא וגווע, ומאז סיפרה בחיוך שבחילה מסיגריה הצילה את חייה.

כשכבר היו צלמים במחנה ביקשו מאימי, שהייתה נערה בת 16, להצטלם מקבלת סיגריה מחייל נדיב. למעשה, יתכן שמאז האירוע היא פיתחה את התחביב, עד שהתגלה שהדבר מזיק אז היא החליטה להפסיק.

באחת הפעמים בהן פגשתי את מי שהפך לנשיא הודיתי לו על שהיחידה של אביו אחראית לקיומי. אינני יודע אם יש כוונה עליונה או שהכל אקראי, אבל זה כבר דיון פילוסופי.

זה קצת מוזר לראות את אמא בתור נערה צעירה שעושה כאילו היא יודעת לעשן סיגריה בעבור המצלמה, אבל עכשיו ההצגה היא כבר חלק מההיסטוריה. יתכן שהמסר לדורות הבאים הוא ששואה ועישון הם דברים מזיקים.

קישור לספר- הספרנית מאושוויץ. קישור לאתר של דיטה. קישור לציורים של דיטה. קישור למאמר בשם- האישי לעיתים קצת מעורב עם הלאומי. קישור למאמר בשם- לזכור עוזר לא לשכוח. קישור למאמר בשם- מי שהציל ילדים מהכבשנים העניק לי חיים. קישור לסרט תיעודי שצילם הצבא הבריטי. הסרט קשה לצפייה. הקריין הוא אלפרד היצ’קוק.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “עישון ושואה מזיקים לבריאות טובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן