פרק היסטורי עגמומי ולקח לאומי

פרק היסטורי עגמומי ולקח לאומי

כיפת ברזל ממשיכה להגן על המדינה בהצלחה מרשימה, ונראה שהדמוקרטיה העברית תצליח להושיע עצמה מהכנופיה העבריינית עם כיתבי האשמה.

הציונות שיסדה את המדינה עוד לא איבדה תקווה, ואין בכוונתה לוותר על חזונה לביטחון, שוויון והסדרה. שלום הוא חלומה העתיק של האומה מזה תקופה מאוד ארוכה. בנוסף, שנאה, גזענות, לוחמה מתמידה ואפליה מעליבה אינן דרכה של תורה.

כשהאבק קצת ישקע, כשתישקוט ההסתה המזיקה וידעכו קריאות המחאה העזה לפתע ניזכר שבעצם צריך לסור מרע, לא להסתבך בערכאה, לעשות טוב, להעלות לקשישים קיצבה, לרדוף הסדרה ולא לבגוד ברעייה גם אם היא קצת לקויה.

בנוסף, גם חשוב לא לחמוד עמלה גדולה מעיסקת צוללות מסוכנת וחשודה, ולהימנע מהלבנת פנים שיקרית, זדונית, מסוכנת ומזיקה בפרהסיה. חוץ מזה, כדאי לא לעסוק בהסתה פרועה שמובילה לפגיעה, ולהבין שציפצוף פומבי וחוצפני על החוק הישראלי אינו ממש צעד גאוני שיבטל את ההליך הפלילי.

בעברית קלה, מי שחטא, פשע, נחשף והועמד לדין בערכאה לא מטיב את מצבו הציבורי או המשפטי אם במקום לבקש יפה סליחה או להתחנן לאיזה עסקת טיעון מקלה הוא מתייצב ברוב חוצפה מתריסה על המקפצה ומספר משם לאומה ההמומה ולחוק שדעתו שלו לכאורה יותר חשובה.

במציאות שאינה אגדה או הצגה, ההתנהגות המזעזעת שתוארה כנראה תוודא שהחוק יאלץ להסביר לעבריין הסידרתי קבל עם ועידה שהוא זה שבעצם שולט במדינה ולא הפשע, גם אם יש לו תמיכה ואהדה. סך הכל, ראש ממשלה שפשע ונשיא שסטה כבר נשלחו לשבת לבטח במתקן כליאה. זה כוחה של הדמוקרטיה.

ציטוט:

נתניהו נגד היועמ”שית: “חוות הדעת על ניגוד העניינים שלי אינה מקובלת”
ראש הממשלה מסר את תשובתו לבג”ץ בעניין פניתה של היועצת המשפטית לממשלה בה דרשה ממנו להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (חמישי) את תשובתו לבג”ץ בעניין פניתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אליו ובה דרשה ממנו להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט במסגרת הרפורמה המשפטית, בשל ניגוד העניינים בו הוא נמצא על רקע משפטו שמתנהל בימים אלו.

“האמור במכתב ובהודעת המישיבים (היועצת המשפטית לממשלה והמשנה ליועצת) אינו מקבל על ראש הממשלה”, נכתב בהודעה שהועברה לידי בג”ץ.

ציטוט:

נתניהו: התערבות ארה”ב בתוכנית המשפטית “מיותרת וטיפשית”

בהצהרה לצד נתניהו אחרי פגישתם השבוע, בלינקן רמז לחוסר שביעות רצון בוושינגטון מהמהלכים בישראל. “היחסים בין המדינות שלנו נטועים באינטרסים וערכים משותפים”, אמר. “זה כולל תמיכה שלנו בעקרונות ובמוסדות הדמוקרטיים, שמירה על זכויות אדם, מערכת משפט שווה לכולם, זכויות של קבוצות מיעוט, שלטון החוק, תקשורת חופשית ושמירה על חברה אזרחית חזקה בישראל”.

עד כאן ציטוט.

הדמוקרטיה הישראלית תגן על עצמה בצורה נחושה ויעילה מפני פושעים שקמים לכלותה במטרה לחמוק מהרשעה. למעשה, במוצאי שבת תהייה עוד הפגנה במדינה ומזג האוויר יהייה נפלא, במיוחד לאחר שטטוהר האורווה שסרחה.

קישור למאמר במעריב. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הצרפתים מזהירים ממהפכנים. קישור למאמר בשם- גם האמריקאים הם שמאלנים בוגדים? קישור למאמר בשם- החזון הלאומי הפך לכשל מוסרי?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

3 thoughts on “פרק היסטורי עגמומי ולקח לאומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן