ציונות זה שיוויון ושלום או עבריינות?

ציונות זה שיוויון ושלום או עבריינות?

מגילת העצמאות מסכמת את חזון הציונות. היא מדברת על בית לאומי לעם היהודי, על משטר מוסרי, שוחר שלום ושוויוני שמכבד את כולם ללא הבדל דת, גזע או מין, והיא לא ממליצה על שילטון רודני או גזעני.

ללא קשר לחזון הלאומי של המדינה העיברית קמה בארץ קבוצה קיצונית, מרדנית וסרבנית שמישנתה כוחנית, עבריינית וגזענית, וזו מתחילה להיות בעייה רצינית.

ציטוט:

הקרב על “חוק הציונות”: למה היועמ”שית מתנגדת – והאם בג”ץ יתערב?
המשנה ליועמ”ש, עו”ד גיל לימון, התנגד להצעת ההחלטה הממשלתית שמקדמת עוצמה יהודית להגדיר את הציונות כ”ערך מכריע” והבהיר כי לממשלה אין סמכות “לקבוע שערך אחד יהיה עליון לערכים אחרים”

הצעת המחליטים נועדה לתת מעמד מוגבר לציונות על ערכי יסוד אחרים שלהם משקל חוקתי זהה – דבר שיכול להוות קושי משפטי, בין היתר משום שהיא נותנת עדיפות ליהודים וליוצאי צבא בבנייה ובקבלה ליישובים ובכך למעשה עלולה לפגוע בעיקרון השוויון בפני החוק.

בדברי ההסבר להצעת החוק, מתוארות הסיבות מדוע צריך להעביר את ההצעה הזו, בין היתר משום שמקבלי ההחלטות בממשלה ובזרועותיה לעיתים “מתעלמים מערכי הציונות הבסיסיים”. עוד נכתב כי “מטרת החלטת הממשלה היא להורות לכלל הגורמים בממשלה ובזרועותיה, לתת, במסגרת השיקולים הנכללים בעת קביעת מדיניות והטמעתה, משקל משמעותי לערכי הציונות בראש ובראשונה בתחומי ההתיישבות, בדגש על מתן הטבות לאלו ששירתו בצבא ובכוחות הביטחון או בשירות לאומי אזרחי, תוך העדפת משרתי שירות קרבי”.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, פושעים שמסובכים במעשי עבריינות מנסים לטעון שציונות לכאורה נותנת רשות לגזענות, כוחנות, אפלייה ורישעות, שזו טעות.

דרך אגב, הקיצונים הצעקניים לא עשו שירות קרבי בצבא או מילואים בעזה, אבל לעומת זאת הם חובשים כיפה יפה, חדורי שינאה שאינה עיקרה של תורה, וששים אלי מריבה בלי מחשבה על התוצאה העגומה או המחיר הנורא.

אין צורך סתם לחוש שיש איום בעל משמעות בגלל חוק הציונות, שהוא בעצם מסווה לגזענות, רישעות ועבריינות.

סך הכל, השותפים החרדים אינם דמוקרטיים או ציוניים, ולכן יהייה להם קשה עם המילים/

אומנם, כנופיית העבריינים רצתה לפגוע, להשפיל ולבזות את הישראלים הערבים, אבל למרבה הצער הם דמוקרטיים, בעוד שהבדלנים המשתמטים והסחטניים שמתחזים לכשרים אינם אפילו ציוניים.

בקיצור, יתכן שניתן להיות רגועות ורגועים, שהרי החרדים כנראה לא יסכימו להיות ציוניים. למעשה, הם רוצים שחוקי הלכה מאוד עתיקים ישלטו במדינת היהודים

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- קיצוני, גזעני, כוחני וציוני? קישור למגילת העצמאות. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- ציונות, יהדות, התחזות ועבריינות. קישור למאמר בשם- יהדות היא רישעות, גזענות ורודנות? 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “ציונות זה שיוויון ושלום או עבריינות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן