קיצוני, גזעני, כוחני וציוני?

קיצוני, גזעני, כוחני וציוני?

מה זו ציונות ומדוע היא לא כוללת גזענות, בדלנות, סרבנות, כוחנות ורודנות?

מי שסבור בטעות שציונות זו עליונות היהדות תוך גילוי רישעות טועה, כנראה מתוך בורות או רישעות.
הנה ציטוט שאולי יסביר שאין ממש קשר בין חוק לאום גזעני שאינו דמוקרטי אלא פוגעני לבין ערכי היהדות והציונות:

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויו​ת חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים. אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

ציטוט:

“הציונות כערך מכריע”: ההצעה השנויה במחלוקת שעלתה בישיבת הממשלה.

על פי ההצעה, הציונות והערכים המובאים בחוק הלאום יעוגנו במדיניות ופעולות הממשלה. בעוצמה יהודית טוענים שמדובר ב”החלטה היסטורית”, אך בייעוץ המשפטי לממשלה מתנגדים. בן גביר: “מי שמתנגד – מתנגד לציונות”

עד כאן ציטוט.

אין שום בעייה לקדם את ערכי הציונות, שהם שאיפה להידברות, שכנות טובה למען מניעת עימות עם אלימות, וכן שיוויון לכל תושבי ציון. לעומת זאת, חוק הלאום הגזעני והפוגעני הוא דבר איום שסותר את החזון.

האם הקיצונים שצורחים שהיועמ”שית לכאורה פוגעת בחזון המייסדים מבינים שציונות זה לא רק בית לאומי בדלני אלא גם דמוקרטיה, שיוויון ורצון בהסדר שלום?

קישור למגילת העצמאות. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- ציונות, יהדות, התחזות ועבריינות. קישור למאמר בשם- יהדות היא רישעות, גזענות ורודנות? קישור למאמר בשם- השמירה בוטלה? קישור למאמר בשם- מי ידע שהעבריין הוא פושע? קישור למאמר בשם- סחיטה כשרה או אהדה לפשע? קישור למאמר בשם- יש שפוטים בירושלים? קישור למאמר בשם- הצבעה במליאה תפתור את הבעייה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “קיצוני, גזעני, כוחני וציוני?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן