קדושת החיים וסיכונים קיומיים

קדושת החיים וסיכונים קיומיים

לפעמים רואים או שומעים דברים שאינם לגמרי מובנים, וצריך למצוא פירושים.

ציטוט:

איראן: נמשיך לפתח את תכנית הגרעין עד שהמערב יפסיק את “התנהגותו הלא חוקית”

עד כאן ציטוט.

נו, טוב. בגלל אות אחת צריך לתקן ולכתוב-

איראן: נמשיך לפתח את תכנית הגרעין עד שהמערב יפסיק את “התנהגותנו הלא חוקית”

עד כאן שיפוץ קל שאולי יבהיר את המצב באופן שיהייה קצת יותר ברור לקהל.

במציאות, מצבה של איראן די מעורער ומסוכן. יש עליהם חרם כלכלי חונק, אין להם הרבה חברים, וליריביהם יש המון אמצעים מפחידים, כך לפי מקורות זרים.

המהפכנים הפרסים כנראה מאוד לחוצים ולכן הם מעיקים על אחרים, משמיעים איומים ועושים תרגילים מעצבנים. כמובן שזו זכותם המלאה לנסות לפתח אמצעים הרסניים, אבל לא בטוח שהם מבינים מה יבוא בסופם של כאלה תעלולים. אומנם, כבר הסבירו להם כמה פעמים, אבל נראה שהם לא משוכנעים או מאמינים לביאורים המפורשים.

מי יודע? אולי בטעות הם סבורים שאללה יציל רשעים וזדים? מה, הם עד עתה לא שמו לב שכל הזמן נעלמים להם אנשים שעוסקים במעשים לא רצויים? שרוב מישלוחי הנשק לסוריה מושמדים?

לפי ההצהרות הלוחמניות שמופרחות איראן ממשיכה לעשות פוזות. לפיכך, לא בטוח אם יעזרו עוד ועוד שיחות ללא תוצאות. בשלב מסויים, מישהו יחליט שהגיע הזמן לנטרל מצב מסוכן ויתכן שפרס תעלה עשן שאינו לבן.

השאלה אינה אם ניתן לנטרל את הסכנה ולהכניסה לספר ההיסטוריה בתוך שעה, אלא לגבי קיומה של אפשרות קצת פחות נוראה.

מלחמה עושים כשאין ברירה, ורק כיש סכנה מוחשית וברורה. בתורה כתוב שלמען קדושת החיים מותר לעשות כל דבר, גם הוא מעורר צער. האם האיראנים מבינים בכתובים של היהודים? אולי הם סבורים שאנחנו קורבנות שיגרתיים, קלים ונוחים?

מאז החורבן האחרון קמה מדינת המולדת בציון, ומרגע לידתה נאלצה ללחום על קיומה במזרח התיכון. הבית הלאומי קם כדי לשמש מקלט לעם היהודי, שכבר סבל מספיק, והוא מבוצר, עירני וקטלני. אנו מצווים לסור מרע, לעשות טוב ולבקש הסדרה, אבל לפעמים אין ברירה וצריך להגן על האומה.

סביר שבקרוב יהייה עם איראן הסכם רע שאולי קצת ירגיע את המצב לקצת זמן, שכן אירופה התרבותית לא ממש רוצה עוד שואה על מצפונה, אבל כל עוד יש רצון להזיק ולפגוע במקום לשתף פעולה לא באמת תהייה בטהראן שלווה.

קישור למאמר בוואלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

5 thoughts on “קדושת החיים וסיכונים קיומיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן