שוחרי מדון מסרבים לחזון?

שוחרי מדון מסרבים לחזון?

כידוע ליודעות וליודעים, לציוניות החוזות ולציונים החוזים היו שני יעדים מרכזיים, ואחד מהם הוגשם לאחר מאמצים, ייסורים והרבה יזע, דמעות ודם כבר לפני די הרבה שנים. השאיפה הלאומית להיות עם חופשי, מוגן, שוויוני ועצמאי בארץ האבות הושגה, אבל במחיר נורא שגבה מאיתנו הרבה קורבנות.

למרבה הצער, עוד אין לנו שלום אזורי, ולכן חשוב לחשוב על הגשמת החלק השני של הרעיון המקורי. למעשה, הסדרה אזורית תביא רווחה כלכלית, רגיעה ביטחונית ויציבות מדינית, ולכן אולי שווה לשקול אם לא כדאי לשוב למסלולה הרשמי של הישות הציונית במקום להנציח מלחמה תמידית.

הממשלה הנוכחית הוקמה מתוך הבנה שחיוני להציל את הדמוקרטיה הישראלית מהכנופייה הנכלולית, העבריינית, הלאומנית והסרבנית. עד כה, כל השותפות והשותפים עשו מאמצים גדולים לפתור בעיות בדיונים והסכמים, אבל כנראה שהיום חלו קצת שינויים, שכן מהקואליציה עולים קולות מבוהלים ונרגזים.

אומנם, ראש הממשלה אישר לשר הביטחון לפגוש את מנהיגם של הפלסטינים כדי לדון בהסדרים שיקלו לכולם על החיים הקשים, אבל יתכן שההבנה שהצעד החיובי הזה מייד יעשה גלים ויעורר תקוות להסכמים כנראה מאוד הבהילה את אלה שמאמינים ששלום הוא לכאורה סכנה גדולה ליהודים או כביכול חטא נורא למומלץ בכתובים, בתהילים ובמקומות רבים אחרים.

ציטוט:

פרסום ראשון: בכיר מאוד בממשלה תקף הערב (שני) בחריפות את שר הביטחון בני גנץ בעקבות פגישתו הלילית עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. “גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו ולא החליף דיסקט שהתחלפה ממשלה”, אמר אותו בכיר ל-N12. “הוא מתנהל כממשלה בתוך ממשלה. אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים מדוע הוא הוציא על כך הודעה לעיתונות?”.

עוד הוסיף אותו בכיר כי “זה חרג מהסיכומים המוקדמים שלא יהיה סביב זה פסטיבל תקשורתי – כדי לקדם את האינטרס הפוליטי שלו גנץ השתמש בתפקיד שר הביטחון”. הבכיר גם הזהיר כי “אם הממשלה תיפול זה יהיה בגלל ההתנהלות של גנץ”.

מסביבתו של גנץ נמסר כי לפגישה היו יעדים ביטחוניים ברורים, ראש הממשלה עודכן ואישר אותם. עוד טוענים שם כי לא היה פסטיבל תקשורתי סביב הביקור, אלא דווקא הפוך – גנץ לא פרסם תמונה או וידאו מהפגישה כפי שמקובל בפגישות מהסוג הזה.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, גנץ פעל באחריות ובאישור ראש הממשלה, אבל כנראה שמישהו הבין שעשיית שלום והבאת הקלה למדינה עשוי להביא תהילה, הערכה והכרת תודה, ומבחינה פוליטית, זה רע למי שלא יקבל אותה.

מייד יצאה הודעה דחופה ובהולה המספרת שבני המפחיד לכאורה מסכן את קיום הממשלה בגלל פגישה שאושרה והתקיימה במטרה להביא רגיעה.

במציאות, שר הביטחון נפגש עם אבו מאזן באישור ההנהלה, ולא שלח לטלוויזיה סרטונים מהאירוע כדי לבקש לעצמו תהילה והוקרה.

למי יש עניין להראות לציבור שפעילותו המבורכת של שר הביטחון מקשה עליו לישון? מי סבור בטעות שמדון שמביא שכול ויגון הוא דרכה של ציון?

קישור למאמר ב- N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

3 thoughts on “שוחרי מדון מסרבים לחזון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן