שיוויון גם בשיריון

שיוויון גם בשיריון

רצה הגורל וגם מפקד הבסיס שבדק בקפדנות את התאמתי לפני שמינה אותי לתפקיד שקצת הפתיע אותי, ויצא שפעמיים פיקדתי על קורס מדריכות שיריון, אפילו שלזיכרוני בזמנו היה לי חשוב להראות גברי וקרבי.

לא סירבתי למינוי, וחשבתי שאולי זה בעצם יהייה תפקיד קצת פחות שיגרתי מימה שעד אז עשיתי. בדיעבד אני יודע שלאחר האירוע וחזרתנו ארצה מהמלחמה מפקד הבסיס הפך ליועצו הצבאי של רבין, וזה קצת מפליא אבל לא ממש קשור למסר העיקרי.

עשרות בנות נחמדות, מוכשרות ואמיצות הוכיחו לסגל עד מהרה שאין שום בעייה להפוך אותן ללוחמות יעילות. למעשה, הן היו צייתניות, ממושמעות, למדניות וקפדניות אפילו יותר מהבחורים אותם הדרכנו בהמון מחזורים.

בלי שום בעייה הם נהגו במיפלצות פלדה משוריינות בימים ובלילות, כיוונו את התותח וגם פגעו יופי במטרות. כאמור, הן היו מצויינות.

באמצע הקורס הראשון נאלצנו להיפרד לזמן מה מהחניכות, שעזרו ועטפו בניילון שקוף מפות מסווגות בזמן שאנו העמסנו תחמושת על הטנקים ונערכנו לקרבות.

במיצוות שרון נסענו על הזחלים מנהריה לטיול בביירות אשר בלבנון, ואז שבנו לבסיס, ואפילו הספקנו להעניק לבנות הגאות דרגות. כשעמדתי בטקס הסיום מול האבות והאימהות דיברתי בשיבחן של הילדות במשך דקות ארוכות.

שנים רבות עברו מאז כולנו היינו יותר צעירים וצעירות. ללא קשר לחילוף העונות, כבר מזמן ברור לי לחלוטין שאין שום בעייה לאפשר לבנות לא רק להיות מדריכות אלא גם לוחמות. הן מעולות.

ציטוט:

זינוק בגיוס לוחמות, שיא בשריון.

בצה”ל הסבירו את הזינוק בנתונים: “הגיוסים לצד המלחמה מאופיינים במוטיבציה גבוהה לשירות משמעותי, וברצון לתרום ולהשתתף במשימות השונות. צה”ל רואה חשיבות רבה בשירות נשים בתפקידי לוחמה ופועל לשילוב לוחמות בשורותיו ובתרומתן המבצעית”.

עד כאן ציטוט.

בדמוקרטיה כולם שווים וכולן שוות, וזה כמובן כולל גם את הבנות.

הערה אחרונה: התמונה צולמה על ידי אחד אנשי הסגל בזמן טיול מודרך שעשינו לחניכות במאי 82 לאזור הבקעה, וזה היה לפני המלחמה.

קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן