השם החדש של פייסבוק

השם החדש של פייסבוק

החדשות המרעישות על שינויי השם של הרשת החברתית המוכרת פורסמו לפני שבוע.
פייסבוק הכינה שם מותג חדש בטענה שהמותג ההיסטורי שנוצר בתחילת 2004 ע”י מארק צוקרברג
הולך לגדול להתפתח להשתנות ובכך ליצור “מטאוורס” אשר מתבסס על מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR)

את הקונספט חשף צוקרברג בחודש יולי האחרון, הוא הציג אותו כ”עתיד” של החברה שלו, והכריז שהיא תייצר עוד “10,000 מקומות עבודה באירופה“.

לפני מספר שעות, במסגרת האירוע המקוון הגדול שערך מארק, Connect 2021, הכריז על השם החדש של ה-‘metaverse‘ שלו ושל החברה כולה: Meta. בכנס גם נחשף הלוגו החדש של החברה. מעיר הכלאה של האות ‘M’ בין סמל האינסוף (אינפיניטי) .

מאיפה השם?
השם ‘Meta‘ מסתובב ברשת כבר כמה ימים, במיוחד מאז שנודע כי הדומיין  ‘Meta.com‘ מפנה אוטומטית לאתר ‘Meta.org‘, חברה העוסקת במחקר ביו-רפואי אשר גם היא תתפלאו או לא תחת ניהולו של צ’אן צוקרברג, קרן הסולידריות של מנכ”ל פייסבוק ואשתו.

Meta‘ מתייחס, לעצם המושג מטא-ברס, שטבע ניל סטפנסון ברומן המדע הבדיוני הפוסט-סייברפאנק שלו ‘התרסקות שלג‘ (1992); המונח מתייחס להתכנסות של מציאות פיזית, מוגברת ווירטואלית במרחב משותף.

“הגיע הזמן לאמץ מותג חדש של החברה אשר מקיפה את כל מה שאנחנו עושים כדי לשקף את מי שאנחנו ואת מה שאנחנו מקווים לבנות. אני גאה להודיע ​​שנכון להיום החברה שלנו תיקרא Meta”.

עד כה חברת האם, פייסבוק בע”מ, חלקה את שמה עם הפלטפורמה הענקית שלה (שלימים קנתה את אינסטגרם ו-וואטסאפ), אבל כעת המציאות המדומה והמציאות הרבודה יהוו תחליף למוצר הדגל של החברה  במילותיו של צוקרברג עצמו:

“כרגע, המותג שלנו קשור למוצר שהוא לא יכול לייצג את כל מה שאנחנו עושים בהווה ואת מה שנעשה בעתיד” 

עם זאת ולמרות הכל נותרנו תחת עננה כבדה של בלבול וחוסר וודאות 
כל מה שראינו זו שאיפה להפוך ל-OASIS כמו בסרט ‘Ready Player One‘. אנחנו עדיין לא יודעים שום דבר על איך “לצלול” לתוך המטא-ורס החדש הזה.
האם זה ידמה למשחק וידאו שבו נשלוט עם העכבר?
האם אנו צפויים להשתמש בו עם משקפי מציאות מדומה שכבר זמינות בשוק? ואם כן האם הם מופצים מספיק בקרב המשתמשים השונים.

האם השינוי של השם יעזור לשכוח את עברה המר של פייסבוק?
חלק מהמשתמשים רואים בכך דרך להשאיר מאחור את התדמית הרעה שצברה פייסבוק בשנים האחרונות כגון: בעיות פרטיות וחוסר תגובה להפצה של תוכן אגרסיבי ומפלג ברשת החברתית.

מטא נראה כמו משהו גדול מכדי להיות סתם קמפיין לניקויי תדמיתי ….

כאשר זה מגיע לטכנולוגיה כנראה שאנשים יפסיקו לדבר על ‘פייסבוק’ ועל התדמית הרעה שלה ויתחילו לדבר על ‘מטה‘ החדש של צוקרברג שאין ספק שמצליח להמציא את עצמו בכל פעם מחדש.

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן