פיתרון מדיני זה צעד הגיוני

פיתרון מדיני זה צעד הגיוני

לפעמים במקום להכביר הסברים טרחניים בחרוזים ניתן פשוט לשים ציטוטים מדברים של אנשים נבונים, אחראיים, מנוסים, שקולים ואמיצים. הנה למשל, האלוף לשעבר ישראל זיו כתב דברים נוקבים, אמיתיים ונכונים:

ביידן לא מאמין בנתניהו ובשיקוליו, הוא לא מאמין ביכולת של ישראל בהנהגת נתניהו לנצח את החמאס, הוא רואה בפעולת רפיח אסון שיפגע בארה”ב ובישראל, וקיבל החלטה קשה להשלים עם כישלונה של ישראל למגר את חמאס ולהכיר בהמשך קיומו של ארגון הטרור.

הוא החליט במקום נתניהו לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים תוך מניעת כיבוש רפיח ומתן ערבויות לשימור החמאס, בפועל הוא כופה את סיום המלחמה על ישראל. ההסכם האזורי עם סעודיה עובר לבילטרלי וישראל נותרת בחוץ, נזק אסטרטגי עצום לעתיד בטחון ישראל.סינואר שכשל צבאית, ידו על העליונה והוא מקבל מנתניהו על מגש כסף של סמוטריץ’ את תעודת הביטוח שלו, ומצליח מדינית להפוך את ההישג הצבאי של צה״ל לתבוסתה המדינית של ישראל.

רב המרצחים יצא מזה, ולישראל לא יוותר אשראי אפילו לסיים את המלחמה בצפון, דבר שגם נסראללה כבר מבין ומסלים.יש לישראל צ’אנס אחרון לשנות, להביא כעת לשולחן פתרון מדיני כזה שיהיה מוסכם על ארה״ב, מצרים והערביות הפרגמטיות ולהכניס את עסקת החטופים לתוכו ובכך להפוך תבוסה להישג גדול.

אך הצעד הראשון אינו מול החמאס, אלא לאזור קצת אומץ שנתניהו צריך לגייס מול שני הקיצוניים בשריו.אחרת, ישראל תשאיר את החמאס ותאלץ לסיים את המלחמה.החלטה ברורה, בן גביר ותבוסה או ניצחון ישראל במלחמה..

ישראל זיו הוא קצין צה”ל בדימוס בדרגת אלוף. היה קצין החי”ר והצנחנים הראשי, מפקד אוגדת עזה וראש אגף המבצעים.

עד כאן ציטוט שמסביר את המצב בקור רוח, בדייקנות ובבהירות.

חבל שפושע סידרתי בגד בחזון הציונות, הסתבך בשחיתות, עבריינות וחמדנות מתוך אנוכיות, שאפתנות ותחושת גדלות. הפקרות וסרבנות גם הובילו להתפרצות של אלימות שמאוד מסכנת את חזון הציונות, וכרגע אין התקדמות אלא יאוש, דאגה והתלבטות.

עד כה, העם היהודי עבר סבל נוראי, כנראה בגלל ההחלטה העתיקה לכבד את המיצוות שמשה לכאורה פעם הביא, ולהיות מוסרי ואנושי. כנראה שמי שמאמין באלוהים מאוד מעצבן את אלה שדווקא רוצים לעשות כל מה שהם רוצים בלי התחשבות באחרים.

הציבור הישראלי מתענה, כואב, חרד, מתפלל, מקווה ובוכה בגלל שפושע סידרתי מסרב לקיים את החזון הלאומי לביטחון, שיוויון והסדר אזורי.אומנם, פידיון שבויים זו מיצווה מאוד חשובה בגלל קדושת החיים, אבל העבריין בעיקר חושב על עינייניו האישיים.

ההצעה להגיש פתרון מדיני בהחלט יכולה להוציא אותנו מהמצב הנוראי ולקדם הסדר הגיוני, אבל לא בטוח שזה גם מה שרוצה הפושע הסידרתי.

קישור למאמר- N12. קישור למאמר בשם- אסונות לאומיים ועבריינים מסוכנים. קישור למאמר בשם- הנאשם הפלילי יצר סיכון קיומי.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן