הדמוקרטיה נזהרת מהסתה

הדמוקרטיה נזהרת מהסתה

השופר הרדיופוני הנאמן לעבריין הכזבן כבר הודח אבל טרם נדם, והוא בטח חש קצת נכלם ונדהם.

נו, טוב. אולי השליח הדברן עוד לא קלט שהכנופייה העבריינית שמינתה אותו לתפקידו הרם כבר הודחה ושבנו לחזון העם.

למעשה, נגד המסיתים שמורדים בחזון הציונים באמצעי התקשורת השונים התקיים מאבק ציבורי דמוקרטי במשך תקופה ארוכה מסיבה טובה, וזה מראה שהדמוקרטיה מגנה על עצמה בהצלחה מהסתה מזיקה לשנאה.

ציטוט:

יעקב ברדוגו נטש את השידור בגלי צה”ל: “הדחה פוליטית ופחדנית”
המגיש הגיע לתוכנית הקבועה בשישי בבוקר ותקף בשידור חי את התחנה וראשיה: “משתיקים קול ביקורתי ולא כנוע”. לטענתו, “מפקדת התחנה הזמנית עושה מה שבשבילו מינו אותה – טיהור פוליטי”. ברדוגו הוזז מהתוכנית “חמש בערב” ולפי התחנה הוצעה לו משבצת פובליציסטית.

מה המסקנה? כנראה שמי שיקדם את חזון המדינה והדמוקרטיה יזכה לחשיפה ראוייה. לעומת זאת, מי שעוסק בהסתה, הכפשה והשמצה כנראה יתבקש בנימוס ללכת הבייתה או לעבור לפינה פחות חשובה, שכן מישנתו הכוחנית, המזיקה והשגוייה קצת לגמרי סותרת את חזון המדינה.

למה צריך לתת במה שוויונית להפצת תורה שאינה דמוקרטית, ציונית, מוסרית, נכונה או נבונה? מה, היהדות מאמינה בשנאה, בלוחמה מתמידה, בפלגנות מזיקה ובסרבנות להסדרה שתמנע סכנה? חוץ מזה, לא ממש ברור מדוע השדרן הדעתן מסייע ככל יכולתו לעבריין נאשם שכנראה יועבר לאחר ההרשעה לישיבה נוחה באיזה מתקן ממוגן.

בתקשורת המשודרת נמצא גם בנו של טרוריסט מורשע שחטא לתורה וזמם פגיעה אנושה בגלל גזענות פסולה. העיתונאי הבן פועל בצורה ערמומית וזהירה, אבל גם הוא מקדם גישה מוטעה, שהרי בקשת שלום ורדיפתו לא כוללת לוחמה מתמידה או סרבנות להסדרה.

מסתבר שחבישת כיפה יפה לא תמיד מעיד על הבנה מלאה במצוותה ודרכה של תורה. עובדה, אביו של השדרן הנודע שטרם סולק מהבמה ניסה לפוצץ אנשים, גרם לקטיעת אברים לראשי ערים ולאובדן ראייה לחבלן משטרה. זו המורשת היפה מבית אבא, ויתכן שהבן קצת הושפע מאידיאולוגיה משפחתית של כוחנות, אלימות ושנאה.

אחר הדחת שופר בוטה ומסעיר אחד סביר שהשדרן הבכיר יהייה עכשיו קצת יותר זהיר, שכן יש מלך חדש בעיר, והוא דמוקרטי ולא עברייני, לאומני, גזעני, סרבני, חמדני, נכלולי, בוגדני או כוחני. למעשה, הנאשם הפלילי כבר הודח, ובקרוב גם יורד מהבמה באופן סופי בעזרת הליך משפטי וחוקי. אפילו אין שום צורך לדרבן ולהסית איזה עשב ציוני קוצני או שמאלני שוויוני, גזעני, כוחני ותוקפני.

מי עדיין רוצה לקדם מועמד כזבני מודח שהוא עבריין סדרתי ונאשם פלילי? זה נראה הגיוני בציבורי? חוץ מזה, אין באמת סיבה טובה לתת למי שאינו דמוקרטי או ציוני הזדמנות למכור רעיונות שסותרים את החזון הלאומי.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- חופש שיסוי זה לא דבר ראוי.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן