החלטות גורליות במדינות רחוקות

החלטות גורליות במדינות רחוקות

צריך להבין שהשליטים האיראנים כנראה קצת לחוצים וחשים מאויימים. סך הכל, ליריביהם הרבים יש יכולת לגרום להם נזקים סופניים, והם חשופים לסיכונים קיומיים.

ללא קשר למציאות שבה למחיר של טעות איראנית יהיו עלויות נוראות, ההנהגה הפרסית מתעלמת מהמצב, עושה שרירים בעזרת מילים, מלבה סרבנות, מממנת אלימות, ומקדמת תוקפנות ומרדנות.

ציטוט:

הנאום של נשיא אירן הפך לחגיגת הסתה: “מוות לישראל!”
הנשיא האירני איברהים ראיסי מקשיח עמדות: “מעולם לא היו לנו תקוות – לא בשיחות בווינה ולא בניו יורק, לא ניתן שישלטו עלינו”.

עד כאן ציטוט, שמראה שהאיראנים נראה סבורים בטעות שלמישהו יש עניין לבצע עליהם השתלטות, שזו שטות.

העולם בעיקר רוצה שהם יפסיקו לטפח תוקפנות, הרסנות ואלימות. במציאות, אין לאף אחד עניין לשלוט או לכבוש את טהראן. מקסימום ורק במידה ולא תהייה ברירה או הסדרה, היא עלולה בעשן ולא להיות כאן.

נו, טוב. אז מה אפשר לעשות? למרבה הצער לא תמיד ניתן להציל את מי שבאמת לא רוצה המשיך להיות. כמובן שאפשר, חיוני ומאוד חשוב לנסות למנוע אסונות, אבל לא תמיד יש תוצאות.

סביר שבקרוב מאוד יהיו כמה החלטות גורליות שאינן קלות או פשוטות, אבל לנו עצמנו אין סיבה לדאגות קיומיות שכן המאורעות, אם חלילה יקרו, בעיקר ישפיעו על ההיסטוריה של מדינות רחוקות ועתיקות.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- האיראנים רוקדים על חוט השערה. קישור למאמר בשם- פיתרון או מדון, אסון ויגון? קישור למאמר בשם- אפשרויות חלופיות פחות נעימות. קישור למאמר בשם- משחקים ים תיכוניים. קישור למאמר בשם- הימורים מסוכנים. קישור למאמר בשם- מסרים סותרים לא עוזרים. קישור למאמר בשם- פצצת זמן עשוייה להעלות עשן. קישור למאמר בשם- לאיראן אין הרבה זמן. קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “החלטות גורליות במדינות רחוקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן