דרושה ועדת חקירה

דרושה ועדת חקירה

לפני הרבה שנים נכתבו הדברים הבאים, אבל למרבה הצער יתכן שגם היום הם נכונים, ועדיין דרושים בירורים ותיקונים. למטה ציטוט עם ציטוטים:

נחמד שהתחילו לחקור את כבוד ראש הממשלה בחשד להפרת אמונים וקבלת קצת טובות הנאה, שכן זה פסול, אסור וגם נראה רע, שלא לומר דבר שעלול להפוך מחקירה תמימה באזהרה לכתב אשמה או הרשעה.

ציטוט:

היועמ”ש: במהלך החודש האחרון נאספו ראיות שהצדיקו חקירת נתניהו.

“משטרת ישראל עשתה כל שלאל ידה לבירור הטענות. בדקה בהרחבה ודרשה לעומק. בדיקתה העלתה כי חלקן של הטענות הופרכו ונמצא כי הן חסרות בסיס; חלקן אינו בעל פוטנציאל ראייתי להבשיל למסד של חשד סביר לביצוע עבירה המצדיק פתיחה בחקירה פלילית; וחלק נוסף מצדיק העמקת חקר”.

ציטוט:

חקירת נתניהו מתמקדת בשלב זה במשנית מבין שתי הפרשות שבהן הוא חשוד, הנוגעת לקבלת מתנות וטובות ההנאה. מדובר במתנות רבות ויקרות ערך, לעתים בעלות של אלפי שקלים למתנה אחת. על פי חומר הראיות המתגבש, נתניהו לא היה פאסיבי בקבלת התשורות, ולעתים אף היה בררן ובעל דרישות קונקרטיות.

במשטרה מקווים כי החקירה תשפוך אור גם על פרשה נוספת שבה הוא חשוד, שלדברי מקורות הבקיאים בחקירה מעלה חשדות חמורים יותר נגדו. פרטיה של הפרשה המרכזית הונחו כבר לפני כמה חודשים על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה.

עד כאן ציטוטים.

לדעתי זה טוב שעוברים מהקל אל הכבד, שכן בצורה זו לחשודים הלחוצים ניתן זמן לעכל את חומרת המצב, להרהר בעבר המפואר שנגמר, בעתיד שנראה מדאיג, מטריד ומפחיד, ולקבל בשלווה רגועה את מה שיבוא כשנעבור לשלב הבא בעתיד.

אחרי שנגלה להפתעתנו שביבי הוא נהנתן שנהנה ממתנות ותשורות יקרות, הדבר הבא שיצוף לנו בפרצוף זה צוללת שיודעת ליצלול אבל לא מסוגלת לעוף. אומנם, היועץ כיבס, ייבש וגיהץ חלק מההאשמות השוליות, אבל עדיין הוא צריך לחקור לעומק את נושא הצוללות.

לצערי, שמתי לב שהיועץ לא סיפר שהוא לא חוקר חשדות נוספים שהם חמורים אף יותר, אפילו שעל הדברים הקטנים הוא העדיף לוותר. להבנתי הדלה זה בעצם אומר שהסיפור רק החל, וכנראה לא עומד להגמר באיזה מלון יוקרתי, שי נדיב או תשר חסר פשר. דומני שצוללות זה כבר סיפור אחר, וגם הוא יתברר.

בקיצור, כנראה שבקרוב נעבור ממתנות קטנות במאות אלפים לצוללות במיליארדים, ולכן יש בעלילה הזאת המון בעיות מישפטיות רציניות. יש ניגוד עיניינים, יש ביטול תמוה של מיכרזים ממשלתיים, יש הצבת תנאים למוכרים, יש קרובים שמשום מה מעורבים, ויש המון מזומנים.

תוספת מאוחרת-

ציטוט:

פרשת הצוללות: דוד שמרון שותף במיזם לתחזוקת כלי השיט, לא כפי שטען.

עורך דינו האישי של ראש הממשלה טען בתחילת פרשת הצוללות כי הוא לא אמור לקבל כסף מאחוזי עסקאות שישראל תחתום ולכן אין לו אינטרס שיהיו עוד. אלא שתחקיר “המקור” מצא כי שמרון הוא קבלן עצמאי בפרויקט תחזוק כלי שיט ישראלים במספנה גרמנית במקום במספנת חיל הים, וכן יש לו תמריץ שהפרויקט הזה יצליח ויגדל.

ציטוט:

היועמ”ש החליט: המשטרה תפתח בבדיקת פרשת הצוללות..היועץ מנדלבליט קיים התייעצות בהשתתפות פרקליט המדינה וראש אח”מ, “בעקבות מידע חדש שהתקבל מהמשטרה” – והורה בתום הדיון על פתיחת בדיקה משטרתית בפרשה.

עד כאן ציטוטים.

בקיצור, העיניינים הניסתרים במעמקים אט אט צפים ועולים, וזה לא ממש נעים לחשודים הבכירים, למעורבים, למקורבים או לתושבים הנבוכים, אלה האזרחים שמשום מה סברו לתומם שהמימשל הנכלולי הוא תקין.

קצת מוזר שמי שנשבע אמונים למדינה ולחוקיה נחשד כעבריין כזבן ונהנתן שלכאורה ציפצף עליה. אם המדווח מדוייק ויוביל לכתב אשמה יתכן שנבין, חלילה, שכבוד ראש הממשלה ניצל את מעמדו לרעה, וזה מהווה בגידה והפרת שבועה.

עד כאן ציטוט ממאמר ישן שנראה לא ממש שיפר את מה שקורה כאן, שכן מאז פרסומו כבר עבר המון זמן. מצד שני, העבריין הכזבן כבר הודח מרום כיסאו בבעיטה קלה בישבן, וזה מצויין, אפילו שעדיין איננו יודעים בוודאות מי לכאורה בגד בביטחון העם בעבור מזומן.

הנה ציטוט שאינו ממאמר נושן אלא דיווח רענן:

גנץ יגיש לממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות

שר הביטחון החליט להגיש לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. “אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים”, מסר גנץ.

עד כאן ציטוט שמעורר אופטמיות, אבל בזהירות.

מי יודע? אולי נגלה להפתעתנו שביטחוננו הלאומי הופקר, ולאחר מאמץ ניכר בסוף יזוהה הנוכל החמדני והאנוכי שלכאורה אחראי לדבר?

קישור להרצאה שפורסמה בפייסבוק בשם- השחיתות בצוללות: הסיפור המלא. קישור למאמר במעריב.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום
דילוג לתוכן