פחדים לא מתרשמים מנתונים

פחדים לא מתרשמים מנתונים

והרי הודעה שכנראה קצת תעצבן את כל מי שלא מאמין או מאמינה במדע אלא בשמועה שאין ביסוס מחקרי בצידה, או סתם נהנות ונהנים מחרדה שאין באמת סיבה לה.

ציטוט:

חוקרים מעריכים: לא מחוסנים לקורונה בסיכון גבוה פי 5 לפתח מחלה קשה.

לאור מבצע החיסונים השלישי, הסיכון של בני 60 ומעלה שאינם מחוסנים לקורונה לפתח תחלואה קשה גבוה פי חמישה מזה של המחוסנים – כך מעריכים היום (שישי) צוות חוקרים של האוניברסיטה העברית, המנטר את נתוני המגיפה. החוקרים, שהעבירו את ממצאיהם למל”ל ולממשלה, העריכו כי מבצע החיסונים בלם את העלייה בתחלואה הקשה. עד כה, יותר מ-1,860,000 ישראלים כבר התחסנו בפעם השלישית.

עוד טוענים החוקרים כי הם צופים ירידה במספרי החולים המאומתים כבר בימים הקרובים, וכי התרחבות מבצע החיסונים והמשך שמירה על המגבלות תוריד בשבוע השני של ספטמבר את מקדם ההדבקה אל מתחת ל-0.85

עד כאן ציטוט שלכאורה יקלקל לחוששות ולחוששים מחיסונים יעילים את ההצדקה להתנגדות.

מצד שני, מטבעם העתיק, העז והשתטלני פחדים קיומיים אינם תמיד הגיוניים ולכן לא בטוח שחשיפה למימצאים מדעיים אמינים ומשעממים תרגיע את המודאגות החוששות והחוששים המודאגים.

אולי יהייה יותר יעיל לפרסם תמונות מפחידות של חולים שאינם מחוסנים כשהם מטושטשי פנים, מחוברים למכשירים, סובלים, בקושי נושמים, מחרחרים ומתחרטים? מי יודע? יתכן שדווקא ניצול של פחדים טבעיים יסייע לשכנע אזרחיות ואזרחים שעדיף לא להיות חולות וחולים.

קישור למאמר בוואלה.קישור למאמר בשם- הנתונים מעודדים אבל הפחדים מדאיגים. קישור למאמר בשם- מה עדיף? חרדה או מחלה קשה?. קישור למאמר בשם- פחדים קיומיים, נתונים והיסטריית המונים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

4 thoughts on “פחדים לא מתרשמים מנתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן