בחינת קבלה תוודא הצלחה

בחינת קבלה תוודא הצלחה

אולי כדאי שיהייה איזה מבדק לניבחרות ולניבחרים, רק כדי לוודא שהן כשירות והם ראויים לתפקידים ממלכתיים רמים.

הנה רשימת הנושאים שבהם רצוי שאנשי ונשות ציבור יהיו בקיאות ובקיאים.

אזרחות, במיוחד הפרקים שדנים במבנה התלת זרועי של הרשיות העצמאיות במשטרים דמוקרטיים- המחוקקת, המבצעת והשופטת, וכן בשוויון, בזכות להביע דיעה, תיקשורת חופשית ומתן כבוד למיעוטים.

עיקרי היהדות, ובמיוחד חשובה הבנה מלאה בפסוק- סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפהו, שכן הוא גם מהווה חלק מרכזי בחזון הציונות.

היסטוריה, במיוחד חשובים הפרקים שמסבירים מה מוביל לחורבנות לאומיים.

מבוא למשפטים, ובמיוחד חשובים הפרקים שמסבירים מה זו שבועת אימונים, ומה אסור לעשות מטעמים אנוכיים או חמדניים, אפילו שנורא רוצים ומתקשים לשלוט ביצרים, כדי לא להפר חוקים

הבנת הנקרא, הבעה עברית, וכן הליכות ונימוסים. הסיבה היא שחשוב שהניבחרות והניבחרים יבינו מה כתוב בכתובים, מה מופיע בלוחות שמשה הוריד מההרים, שיהייה ברור שלא ראוי להלבין פנים ברבים, ושיש להימנע משימוש במילים שחלילה פוגעות באחרים.

חשבון, אנגלית ומדעים. הסיבה לדבר היא שצריך לתכן תקציבים, להשוות מחירים ולטפל בכספים ציבוריים רבים, והדבר כולל ספרות וחישובים, ולכן גם מחייב הבנה בסיסית בנתונים, טבלאות וגרפים צבעוניים. חוץ מזה, מידי באים מגיעים אורחים ואז צריך לומר להם כמה מילים בשפה שרוב האנשים בעולם מבינים.

למרבה הצער, כרגע עדיין אין לניבחרי וניבחרות ציבור בחינה קשה שיש חובה ממלכתית לעבור בהצלחה. מסיבה זו, למליאה מתקבצים גם רודפי כבוד, תהילה ושררה, וכן פושעים, עבריינים ונוכלים ששואפים להימלט מישיבה במיתקן כליאה. לא תמיד יש לראויים בעיני עצמם די בינה, השכלה, יושרה וידע כדי להוביל את האומה ליעדה בביטחה, וזו בעייה.

איך אפשר לדעת מי ראוי להנהגת המדינה? אולי צריך להביט במידת ההתאמה בין משנתם ודרכן לבין עיקרה של תורה וחזונה של האומה.

כל מי שקורא ופועל לשוויון, שלום, כבוד הדדי והימנעות מפגיעה כנראה יודעת ויודע מה מבקשת השכינה. לעומת זאת, מי שמאמין בשנאה מראה שאין לו מושג בעיקרה.

קישור לויקיפדיה- סור מרע. קישור למאמר בשם- החזון לציון והסכם עם לבנון. קישור למאמר בשם- מתאמים, שולפים אקדחים ומבעירים. קישור למאמר בשם- בן גביר והחילוץ מאבו כביר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן