בקשה לסור מרע זו הסתה?

בקשה לסור מרע זו הסתה?

בעולמו המופלא והמגוון יש גם ציונים דמוקרטים, חילוניים, אלמוניים וזוטרים שמנסים ללא הרף להפיץ מסרים מהתורה בכל מקום וזמן שהם יכולים, שכן חשוב ללמוד מהכתובים לרדוף שלום ולכבד אחרים.

יצרני משקאות יותר מידי מתוקים וצבועים, או שהם ממכרים ומשכרים, כמו גם מוכרי רכבים מזהמים שעדיין אינם חשמליים כולם פועלים באותה צורה- הם חוזרים ומפרסמים את אותם דברים. אחרי חשיפה מתמדת למסרים הציבור מתחיל לפזם את הפיזמונים ומשום מה בוחר לרכוש אותם ולא אחרים, שכן הם נשמעים מוכרים.

פוליטיקאים גם הם מנצלים ידע שנלמד על ידי פסיכולוגים חברתיים, אבל הם לא מוכרים מוצרים מיותרים אלא מנסים להסית בהתמדה שלא מפסיקה לצרכים אנוכיים וכדי להשמיץ ולהלבין פנים לאחרים, אפילו שיהודים טובים נמנעים מכאלה חטאים.

ציטוט:

“ביבי יצר מכונה שיורקת רעל בטלוויזיה וברשתות החברתיות”
ראש הממשלה נפתלי בנט התיישב על הספה של רפי רשף לראיון אינטימי ואישי במיוחד. בשיחה פתוחה הוא דיבר על העליהום שהיה על בת זוגתו גילת (“מקווה שיכירו אותה כפי שהיא”), הגיע עם בטן מלאה על בנימין נתניהו (“הוא מאיים עליי באופן אישי”), והגיב על הביקורות הקשות בנוגע להתנהלותו בתפקיד. בנט מסכם שבעה חודשים בלשכת ראש הממשלה ולא מפחד לשים את כל הקלפים על השולחן.

עד כאן ציטוט.

מאוד יתכן שראש הממשלה צודק בדבריו, שכן הרשת החברתית שורצת הערות ארסיות, תוקפניות, גזעניות, מבזות, מכפישות ומשמיצות שכנראה מעידות על מאמץ נואש לשנות דעות דמוקרטיות חופשיות שמבוססות על עובדות או לנסות לבטל האשמות פליליות.

קוראים לטכניקה הזו- הנדסת תודעה, והיא נעשית בערך כמו שמפרסמים במרץ איזה מוצר צריכה שאין בו צורך. קצת קשה להתעלם מהסתה מתמידה, ובסוף משתכנעים ורוכשים איזה דבר שבתחילה נראה מרהיב או סתם חשוד ולא רצוי, וזה גורם לחרטה.

כנגד מערכת משוכללת להפצת הסתה לשנאה, הכפשה, טיפוח חרדה, ליבוי איבה וסטייה מחזון האומה לא הייתה ברירה אלא להשתמש בטכניקה דומה, שלא לומר זהה.

משך שנים יצאו אלפי מסרים דמוקרטיים, ציוניים וביקורתיים כנגד מושחתים מזיקים, והם הופצו ללא בושה באופן דמוקרטי ונימוסי ברבים. אומנם, בהתחלה האזרחיות והאזרחים התלוננו על ההצפה הטרחנית שכל הזמן גם חוזרתה על עצמה ללא הפוגה ביום ובלילה, אבל לא הייתה ברירה אלא להתמיד בהסתה, שכן הציונות הוסטה מנתיבה והדמוקרטיה מחזונה.

במהלך שנות הפעילות ברשת עם החברות והחברים באו המון זדים חסרי פנים ועשו מאמצים מילוליים גדולים, ממושכים, וטורדניים להפיץ מסרים לא ראויים. היה שיח תרבותי וסבלני עם שפע רב של מסרים, שגויים, מסיתים, משמיצים, מעליבים, מלגלגים, מבזים, גסים. מאיימים, תוקפניים ולא מדוייקים, אבל בחודשים האחרונים ולאחר הדחת כנופיית העבריינים, נראה שכבר אין לצעקנים הצרחניים ועצבנים הנרגזים טיעונים משכנעים, וההליכים המשפטיים מתקדמים.

בסוף המערכה על התודעה נראה שהקרב בעצם הוכרע בצורה די ברורה. סך הכל, הכזבן הנכלולי הפך לנאשם פלילי, הוא הודח מהשילטון והוקל לציון. אומנם, עד עכשיו העבריין מתאמץ להמשיך במה שפעם הצליח לו, אבל ההסתה, הלבנת הפנים, האשמת אחרים ושאר התעלולים הנחמדים כבר לא ממש עובדים.

מה אפשר לומר? אפשר לרמות הרבה אנשים במשך שנים, אבל קצת קשה לשכנע מאוכזבים שנאשמים בשלל תיקים פליליים, שגם מסובכים בחשדות למעשים מאוד חמורים, הם לכאורה צדיקים טהורים.

בעברית קלה, הסתה מתמידה לשיבה לדרכה וחזונה של האומה הייתה התשובה הציונית הראוייה למאמץ הזדוני להסיט את המדינה מנתיבה ומצעה לצורכי פוליטיקה של משפחה עבריינית לקוייה.

חוץ מזה, רבין זיכרונו לברכה לא באמת היה בוגד אלא לוחם אמיץ, עושה שלום ומשחרר ירושלים. לעומתו, מישהו אחר אישר למכור צוללות מסוכנות מצרים. משרד הביטחון לא ידע מהעמלות האישיות, ולכן קיים חשש מבוסס שיבדק למעשה בגידה.

לא תמיד ניתן להאמין לכזבנים סדרתיים שהיו מוכרי רהיטים רהוטים והפכו לעבריינים שנאשמים בפלילים, ולפעמים זה לוקח שנים עד שכולן מבינות וכולם מבינים את סיבת ההתרעות הטרחניות שניתנו ללא הרף ברבים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- סיפור הצפרדע והעקרב. קישור מאמר בשם- הסתה למען חזון האומה זה רע? קישור למאמר בשם- הסתה לשנאה מזיקה למדינה.

.ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן