עבריינים מורשעים וסדרתיים משקרים?

עבריינים מורשעים וסדרתיים משקרים?

כידוע למי שיודעת או יודע את זה, צריך שהצדק יעשה וגם יראה. למרבה הצער כזבניים ועבריינים סדרתיים לא משתנים, ולכן הם כל הזמן מסתבכים.

ציטוט מהמערכה נגד שחיתות:

הדיו עוד לא יבשה מגזר הדין שניתן אתמול (שלישי) בעניינו של אריה דרעי ובו נכתב כי הוא “מדיר עצמו מעיסוק בצרכי ציבור”, וכבר הוא מודיע שהוא לא הולך לשום מקום. דרעי ידוע בתקדימים רבים – נבחר הציבור הראשון שהורשע בפעם שנייה לאחר שריצה את עונשו, גם פיילוט השידורים החיים החדש בוצע לראשונה בגזר דינו, וכעת – תקדים דרעי נוסף – שר בכיר לשעבר שהופך ליועץ פרלמנטרי.

המטרה של דרעי ברורה – הוא רוצה להבהיר “הנני כאן”. בנוסף, כחבר כנסת לשעבר דרעי אינו רשאי להיכנס למליאת הכנסת, ואילו כעובד בסיעת ש”ס יש אפשרות כזאת. אם המהלך יאושר, דרעי יוכל לשהות באחורי מליאת הכנסת, לצד מנהלי סיעות ועובדים נוספים. הדבר יאפשר לו להמשיך למשוך בחוטים ולשוחח עם חברי כנסת רגע לפני הצבעות. היועצת המשפטית של הכנסת דורשת שדרעי ימונה כיועץ בשכר, דבר שיטיל עליו מגבלות שונות וימנע ממנו לקבל שכר ממקום אחר במקביל.

עוד קודם לכן, דרעי הודיע שימשיך להגיע לכנסת ושתהיה לו שם לשכה כיו”ר ש”ס, כפי שהייתה לאבי גבאי כשהיה יו”ר מפלגת העבודה עוד לפני כניסתו לכנסת. “אני חושב שזה מראה את הבעייתיות של להגיע להסדרים עם אנשים שישתמשו בך בצד השני של ההסדר, ואחר כך יזרקו אותך לזבל, וירוקנו את הכאילו ‘סנקציה’ ממשמעותה ומהתכנים שלה”, אמר פרופ’ מרדכי קרמניצר, עמית מחקר בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה ומומחה למשפט פלילי וחוקתי.

עד כאן ציטוט שלכאורה מעיד על כוונה זדונית להפר התחייבות להימנע מפעילות פוליטית, ולהמשיך בהתערבות והתעסקות.

למעשה, אולי אין צורך לחוש התרגשות, השתאות או התפעלות מהחוצפנות, שכן דבר מאוד דומה ככר קרה בעבר, כשהפושע שוחרר ממאסר.

ציטוט:

דרעי משתחרר בשבוע הבא: “אעסוק בפעילות ציבורית – לא בפוליטיקה”

עד כאן ציטוט שאולי מראה את הסדרתיות שבעבריינות.

ראש הכנופייה שהודחה, שזה הנאשם הפלילי שגם הוא כזבן סדרתי ועבריין נכלולי, פעם התחייב לבית המשפט הסלחני שהוא לכאורה יחתום על הסדר ניגוד עניינים ללא דיחויים. למרבה הפליאה הדבר מעולם לא קרה, כנראה מפני שהוא לא הבטיח גם לקיים את ההסכמים החתומים.

בצורה די דומה האסיר המשוחר שחזר להיות שר ושוב חטא כבעבר סיפר שהוא לכאורה ידיר עצמו מפעילות ציבורית, ומייד למחרת התבשרנו שהעבריין יקבל לשכה מהודרת בכנסת כראש מפלגה נטול קלון או בושה. וימשיך בפעילותו המזיקה, על אף ההתחייבות שניתנה.

מה אפשר לומר? יתכן שצריך לסייע לנאשם המורשע לקיים את ההבטחה לצאת מהזירה בהוראה או בפקודה, אחרת האורווה לא ממש נראית נקייה, טהורה וכשרה, שהרי שרץ פלילי ומורשע שוכן בה.

קישור למאמר ב-N12. קישור למאמר בשם- מטהרים שרצים עבריינים, ומסתבכים. קישור למאמר בשם- יועץ נכלולי למשטר עברייני. קישור למאמר בשם- משתף הפעולה לכאורה מסייע לפשע. קישור למאמר בשם- תהייה ועדת חקירה ליועץ הכנופייה? קישור למאמר בשם- הקלון הלך לישון. קישור למאמר בשם- מזדעזעים משותפים נכלוליים ומוכרים. קישור למאמר בשם- שילטון, עוון וקלון.  

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן