האיראנים כבר קצת מפחדים

האיראנים כבר קצת מפחדים

פושעים, עבריינים וביריונים אלימים לא מכבדים חוקים כמו גיבורים שכן מצליחים לשלוט ביצרים רעים. מסיבה זו, אי אפשר לסמוך על מה שרודנים כוחניים משמיעים, מבטיחים או חותמים, שכן הם חוטאים חסרי מעצורים.

השפה היחידה שפושעים אלימים מבינים היא זו בה הם עצמם משתמשים. בעברית קלה, הדרך היחידה לעצור פשע, רשע והתנהגות פרועה היא לאיים עליה בפגיעה, ואם זה לא עוזר צריך לנטרל את הסכנה בצורה נחושה לפני שהיא מחמירה.

יש אפשרות שההנהגה האיראנית שמה לב שההתקפות הרצחניות של שלוחותיה המאומנות וממומנות, והמזימות שלה לפתח נשק להשמדה המונית שבעזרתו ניתן לאיים ולשלוט הביאה לה בעיות קיומיות קלות. סך הכל, הרבה אומות חמושות, חזקות וגדולות התחילו לסמן מטרות ולהזרים לאזור כוחות עם יכולות מרשימות.

חוץ מזה, הכנופיות החמושות באזור יורות עלינו אלפי טילים, ורובם מתפוצצים באוויר ולא מגיעים. למעשה, המאמצים לגרום לנו לנזקים לא ממש מצליחים בעוד שאוייבנו חשופים לפגיעה באמצעים שלפי פירסומים זרים הם קצת מפחידים.

ציטוט:

דיווח: חמינאי הורה לצבא איראן להימנע מהסלמה עם ארה”ב.

ארצות הברית, בריטניה ועשר מדינות נוספות הזהירו את המורדים החות’ים בתימן מהמשך ההתקפות על ספינות מסחריות בים האדום, ואמרו שהם “יישאו בהשלכות”. גורם בכיר בממשל ביידן אמר הלילה (חמישי) כי לא תהיה אזהרה נוספת, ברומזו לתקיפות אפשריות בתוך תימן.

עד כאן ציטוט.

מעניין למה איראן החליטה שהיא לפתע מכריזה שהיא בעצם לא רוצה לפתוח במלחמה עם אמריקה אחרי שראתה שמגיע לקירבתה צבא. מי יודע? אולי קיומה חשוב לה יותר מפוזה של גדולה והתרסה?

לא בטוח שהמערב יסתפק בהצהרות מרגיעות ממדינות שאינן אמינות, שכן יש צורך לנטרל סכנות. מצד שני, נחמד לראות שהאיראנים כבר כנראה קלטו שהעולם התרבותי הבין שלפושעים מזיקים חייבים לשים גבולות נחרצים כדי לוודא שהם לא ממשיכים לסכן אחרים.

האיראנים עיצבנו את העולם החופשי במשך שנים. לא בטוח שהפרחת הצהרה מפוייסת ומפוחדת עכשיו תמנע את הצורך לנטרל איומים.

אנשים נבונים בדרך כלל חושבים מה יקרה לפני שהם מתלהמים, מאיימים או חוטאים ומזיקים. לא בטוח שהאיראנים הירהרו באפשרות שיבואו להם עונשים בגלל מעלליהם המסוכנים והרעים. נו, טוב. ככה זה בחיים. חוץ מזה, מי בעולם יתגעגע לפרסים? סך הכל הם לא תורמים אלא נזקים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- איומים מתוזמרים בקולות צורמניים. קישור למאמר בשם- רק בתימן יעלה עשן? קישור למאמר בשם- התגרות עלולה להביא לעימות. קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן