התגרות עלולה להביא לעימות

התגרות עלולה להביא לעימות

איומים אלימים ותוקפניים של החות’ים החצופים על נתיבי סחר בינלאומיים יפריעו לעולם לעשות עסקים.

מדינות רבות יפגעו כלכלית במידה ושלוחותיה של איראן ימשיכו לחפש לפגוע במטרות ימיות מיסחריות בצורה טרוריסטית.

לרוב המלחמות יש סיבות שאינן רק אידיאולוגיות. למעשה, הרבה סיכסוכים פורצים בגלל מאבק על שליטה במשאבים, אמצעים או שטחים. הנה למשל, אם הפגיעות בספינוות במפרץ יעלו מחירים של דלקים אז זה מאוד יועיל לרוסים שמוכרים אנרגיה, רובים וטילים.

ההשמצות, העלילות והטענות שמושמעות לציבור לגבי סכנות חיצוניות או הבעיות המכעיסות באמונות אחרות לפעמים נכונות, אבל בפועל מאחורי חלק ניכר מהעימותים בעצם גם יש מניעים חמדניים.

ציטוט:

ביידן מהסס, והחות’ים מרגישים בטוחים לאיים על חופש השיט הבינלאומי.

עד כאן ציטוט.

האיפוק האמריקאי מראה שהנשיא פועל באופן שקול ואחראי. אין באמת צורך מיידי להבעיר מלחמת עולם שתזיק לכולם באופן משמעותי, רציני ואפילו קטלני. יתכן שכדאי קודם לנסות פיתרון מדיני לפני שגורמים נזק סופני.

מצד שני, ברור שהפרעה אלימה לשינוע סחורה תחייב תגובה נחושה, ולמערב כבר יש בסביבה המון צבא שעינו פקוחה.

במילים אחרות, עד היום מציר הרשע בעיקר יש התגרויות מעצבנות שלא ממש זכו לתגובות נחרצות. מצד שני, חלילה המצב ימשך בצורה כזאת המעצמות המערביות יאלצו להפעיל קצת יכולות ולהשמיד סכנות, ויהיו להן הצדקות טובות.

אין לתימנים שום סיבה לנסות לפגוע בישראלים, בבריטים או באמריקאים, אבל האיראנים מעודדים, מציידים ומאמנים טרוריסטים מסוכנים, ולכן סביר מאוד שהמערב יאלץ לשים לדבר גבולות ברורים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הפחדים הקיומיים לגמרי מוצדקים. קישור למאמר בשם- קדושת החיים ואיומים מעצבנים. קישור למאמר בשם- להתאדות או לא להתאדות? קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה. למאמר בשם-המנהיגים האיראנים מאיימים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

6 thoughts on “התגרות עלולה להביא לעימות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן