לפעמים יש הצדקה לחסימה

לפעמים יש הצדקה לחסימה

לאחר שנים רבות של כתיבה יותר מידי פעילה בקיר של יאיר מישהו כנראה התלונן שאני ציוני דמוקרטי, פטפטן דעתן ושוחר שלום מסוכן.

כתוצאה מההשמצה הריקה חשבוני נחסם, כל הניסיונות לבטל את רוע הגזירה או להבין את סיבתה כשלו, ובוזבז המון זמן.

מחוסר ברירה וכדי להמשיך במאמץ להסביר לאומה שעבריין סידרתי מסכן את חזונה, ביטחונה ושלומה, הומצא שם סיפרותי יצירתי.

בן ישראל העלה פוסט ראשון בקיר של יאיר ודי מהר הגיעה תשובה מפתיעה מהפוליטיקאי הבכיר.

יאיר כנראה זיהה את הסיגנון או הטון וכתב- רון? נו, טוב. מייד הבנתי שאולי אפשר להחליף שם אבל יתכן שזה לא הפתרון הכי נבון. מתוך נימוס, יושר וכבוד עניתי- יאיר? ומאז בן ישראל היה מידי פעם מקבל מימנו תגובות שפונות אלי בשמי האמיתי, וזה קצת הצחיק אותי, אפילו שנחשפה זהותי.

לפני כמה חודשים שוב באו זדים והעלילו עלי שקרים בוטים. כנראה שסופר למחשב האלגוריתמי שאני טרוריסט מסוכן, עבריין או פירומן שזומם להעלות הכל בעשן. הפעם דבר לא עזר. גם בן ישראל נחסם ונעלם, ומאז אינני שם.

היום מאוד שמחתי לראות שאינני היחיד בעולם שחש כקורבן נעלב או עבריין.

ציטוט:

חברת מטא הודיעה כי היא חוסמת את כל החשבונות של מנהיג איראן עלי ח’אמנאי. כל החשבונות של המנהיג העליון של איראן ברשתות החברתיות, בהם חשבונות הפייסבוק, האינסטגרם והת’רדס, הן בפרסית והן באנגלית – ייחסמו באופן מיידי החל מהיום (חמישי), כך הודיע דובר רשמי של חברת מטא.

“אנחנו מסירים את החשבונות האלה בשל העובדה שהם באופן תדיר עברו על המדיניות שלנו נגד ארגונים ואינדיבידואלים מסוכנים”, אמר דובר מטא בהצהרה לתקשורת. לפי אותה מדיניות, מטא מסירה תכנים ומשתמשים המפיצים תוכן אלים או שמכוונים לאלימות.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? זה נחמד שאחרי שהחברה החברתית העיפה דמוקרט ציוני שוחר שלום והסדרים עכשיו היא גם מציקה לרודנים רצחניים שזוממים לפתח נשקים מסוכנים כד לבצע אסונות נוראיים. מי יודע? אולי צדק אינו רק כוכב לכת במרומים.

לא בטוח שחסימה ברשת חברתית תעצור את התוכנית הגרעינית האיראנית או את מזימה להשמיד את הדמוקרטיה הישראלית, אבל זו בהחלט התחלה חיובית.

הערה אחרונה: את התמונה המשונה שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהיא בעצם מכונה נטולת תובנה שמתמחה ביצירת אשלייה אמינה. במציאות, אנשי דת רצחניים לא מצטלמים עם נשקים, רק מספקים אותם לשותפים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לתת הדגמה קטנה. קישור למאמר בשם- התגרות עלולה להביא לעימות. קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “לפעמים יש הצדקה לחסימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן