אין ברירה אלא לנטרל סכנה

אין ברירה אלא לנטרל סכנה

לא ביקשנו מלחמה, אבל הותקפנו בצורה נפשעת ועל פי התורה מותר לנטרל איומים שכן פיקוח נפש זו מיצווה.

כשקמה המדינה לאחר החלטה מתוחה שהאו”מ העביר במליאה היא מייד הותקפה מכל צדדיה, ועל אף השנאה ויחסי הכוחות כנגדה גברה על כל אוייביה וניצחה.

מאז מלחמת העצמאות, היוזמים את המתקפה מתלוננים, מכפישים, משמיצים ותוקפים בטענה שאנחנו הרעים. במציאות, הרצון להשמיד יהודים לא ממש מעיד על נימוסים טובים. חוץ מזה, עם נבחר שסבל רדיפות יותר מכל העמים במשך המון שנים קצת קץ במעגלים ההרסניים, והיום הוא יושב בארצו ומסוגל לחסל איומים קרובים ורחוקים מכל הכיוונים , אבל רק אם מוכרחים.

ציטוט:

חיזבאללה מכין את כוחותיו לעימות מלא עם ישראל.
גורמים מדיניים במזה”ת ובארה”ב מאשרים שהארגון מכין את המערכים הצבאיים, כולל ירי רקטות עצים, וממתין להחלטה בטהרן. ביידן מגיע כדי להרתיע את האיראנים ולקדם הקלות לאוכלוסייה בעזה, כדי לבנות לגיטימציה בינ”ל למלחמה ארוכה. בנוסף, הוא רוצה לשדר לשותפיו במזה”ת איך נוהגת ארה”ב בידידיה.

עד כאן ציטוט.

רשעים, זדים ושונאים בדרך כלל אינם אנשים נחמדים, גמישים או הגיוניים שמעוניינים בהסדרים. למעשה, הם לא מפחדים מחוקים, לא מתחשבים באחרים ומנסים לעשות מה שהם רוצים באמצעים כוחניים.

הדרך היחידה לעצור ביריונים היא להראות להם שלפשעים יש מחירים מאוד כואבים. דיבורים ודיונים מצחיקים אותם ונותנים להם הרגשה שהם חשובים, ערמומיים או נבונים.

העולם התרבותי צריך לראות שלפשע, שנאה ורשע חייבים לשים גבולות ברורים ונחרצים ללא היסוסים. עימותים אינם נעימים או יפים, אבל לפעמים אין ברירה אחרת הסיכונים גוברים עשרות מונים. ככה זה בחיים.

ההיסטוריה מראה שבסוף הטוב מנצח את הרע, אבל הדרך אינה תמיד קלה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם-המנהיגים האיראנים מאיימים? קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא ללחום בשנאה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

7 thoughts on “אין ברירה אלא לנטרל סכנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן